-
Prakses dienasgrāmata
Mērķis – Iepazīties ar slimnīcu, tās struktūru, nodaļām, medicīnas
personālu, nodaļas pacientiem.
Darbība – Apskatīju visu slimnīcu, iepazinos ar nodaļu, operācijas zālēm, ārstu kabinetiem, palātu izvietojumu, liftu un kāpņu izvietojumu slimnīcā. Iepazinos ar slimnīcas evakuācijas plāniem, nodaļas medicīnas personālu, tā pienākumiem. Iepazinos ar palātu izvietojumu, pa cik pacientiem atrodas katrā palātā, kurās palātās ir kādas ērtības, kur atrodas labierīcības. Iepazinos ar slimnieku uzskaiti un slimības vēsturēm.
Mērķis – Iemācīties noteikt pacienta vitālos rādītājus – pulsu, asinsspiedienu, temperatūru, elpošanu.
Darbība – Pirms pulsa mērīšanas identificēju pacientu. Izskaidroju, ka mērīšu viņam pulsu. Ar saviem 2.,3.,4.pirkstiem atrodu uz pacienta apakšdelma radiālo artēriju, sataustu pulsu, skaitu cik grūdienus sajūtu 30 sekunžu laikā. Iegūto rezultātu reizinu ar divi, iegūstot pacienta pulsa rādītājus 1 minūtes laikā. Turpinot it kā mērīt pulsu, vēroju pacienta krūškurvi ieelpā un izelpā 30 sekundes. Iegūto rezultātu reizinu ar divi, iegūstot cik bieži pacients ieelpo un izelpo 1 minūtes laikā.
Pirms asinsspiediena mērīšanas identificēju pacientu. Izskaidroju viņam procedūras gaitu. Palīdzu ieņemt ērtu stāvokli. Pacienta roku līdz plecam atbrīvoju no apģērba. Aptinu manšeti apmēram 2 – 3 cm virs elkoņa locītavas. Ar pirkstu galiem palpēju brahiālo artēriju. Uz tās lieku fonendoskopu. Piepumpēju manšetē gaisu apmēram 20 mm/Hg virs pacienta normālā sistoliskā spiediena līmeņa. Atveru vārsta skrūvi, izlaižu gaisu no manšetes un vienlaicīgi klausos skaņas. Ievēroju uz manometra skaitli, kad dzirdu pirmo skaņu (sistoliskais spiediens) un, kad sadzirdama pēdējā skaņa (diastoliskais spiediens). Atzīmēju TA lapā.
Temperatūru mēru ar dzīvsudraba termometriem. Pirms mērīšanas nomazgāju rokas. Ņemu iepriekš dezinficētus termometrus, pārbaudu vai tie nav bojāti, vai dzīvsudraba stabiņš atrodas zem apakšējās atzīmes. Ja nav, tad tos nokratu. Identificēju pacientu, izskaidroju procedūru. Atbrīvoju no drēbēm padusi, ja pacients pats to nespēj. Ievietoju padusē pareizi termometru. Mēru temperatūru 10 minūtes. Izņemu termometru un nolasu rezultātu. Ierakstu temperatūras lapā. Nokratu termometru un ievietoju traukā ar dezinficējošu šķidrumu. Par pacienta temperatūras izmaiņām ziņoju medmāsai.
Mērķis –Mācos izmantot saskarsmes iemaņas kontaktā ar pacientu, kontaktā ar medicīnas personālu.
Darbība – Pilnveidoju saskarsmes iemaņas kontaktā ar pacientiem aprūpējot slimus, vecus cilvēkus, cilvēkus ar ierobežotām kustībām. Ņemu vērā tās īpatnības un izmaiņas, kuras rodas sakarā ar fizioloģisko spēju ierobežojumiem. Runājot ar pacientiem cenšos izmantot acu kontaktu, cenšos skaidri izrunāt vārdus, lietot pieskārienus, teikt uzmundrinošus vārdus, paslavēšanu, mīļu smaidu.
Kontaktā ar medicīnas personālu cenšos atrast kopēju valodu ar personālu. Cenšos interesēties par visu, ko nesaprotu un gribu iemācīties. Cenšos palīdzēt katram, kuram mana palīdzība būtu nepieciešama.
Secinājumi/Pašvērtējums.
1.Iepazīšanās ar slimnīcu atvieglo tālāko darbu, jo bieži ir jāpārvieto pacienti uz citu nodaļu, rentgenu, EKG kabinetu, operāciju zālēm u.t.t.
2.Visas slimnīcas pēc kabinetu, nodaļu izvietojuma ir ļoti līdzīgas.
3.Saskarsmei ar pacientu ir ļoti liela nozīme, jo vairums pacientu, nonākot slimnīcā, jūtas nomākti un nobijušies. Lai gan pati biju nobijusies cik labi man izdosies kontaktēties ar pacientiem, secinu, ka man tas padodas ļoti labi.
4.Vislabākais iemaņu pilnveidošanas veids ir nemitīga atkārtošana un treniņš. …
Prakses dienasgrāmata, māszinības, kurss, 2.slimnīcas, 2.nodaļā.
- Prakse Jelgavas narkoloģiskajā slimnīcā
- Prakses dienasgrāmata
- Prakses dienasgrāmata. Terapija
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Prakses dienasgrāmata vispārējā medicīnā
Practice Reports for university10
Evaluated! -
Prakses dienasgrāmata
Practice Reports for university12
-
Prakses atskaite
Practice Reports for university30
-
Prakse farmācijā
Practice Reports for university32
-
Prakse Veselības ministrijā
Practice Reports for university15
Evaluated!