Prakses mērķis: veicināt studentu analītisko un kritisko domāšanu, teorētisko zināšanu uzņēmējdarbības vadībā nostiprināšanu praksē atbilstoši attiecīgā uzņēmuma darbības jomai un specifikai, attīstot vadītāja kompetences atbilstoši studiju programmas rezultātiem un organizācijas vadītāja profesijas standartiem.
Prakses uzdevumi:
• Raksturot darba prakses vietu (uzņēmuma darbības joma, dibināšanas datums, preces/ pakalpojumi, organizācijas struktūra, uzņēmuma lielums, darbinieku skaits u.tml).
• Veikt prakses vietas vides (nozares) analīzi, izmantojot sekundāro datu avotus (NACE, CSP, Euro Stat u.c.):
Definēt uzņēmuma darbības nozari, atbilstoši NACE klasifikatoram;
Sniegt nozares aprakstu (ekonomisko situāciju, IKP, svarīgākie dalībnieki u.tml.)
Izmantojot sekundāro datu avotus veikt nozares dinamikas analīzi par 2018.- 2020.gadu, norādot būtiskākās izmaiņas (kādi rādītāji nozarē paaugstinājās, kādi pazeminājās, kādi palika nemainīgi). Datus attēlot tabulās un diagrammās, sniegt šo rezultātu aprakstu un skaidrojumu.
Raksturot prakses vietas uzņēmējdarbības galvenos rādīju (finanses, personāls, piegādātāji, klienti, konkurenti u.c.) nozares kontekstā, epidemioloģiskās situācijas kontekstā.
Pamatojoties uz nozares galveno rādītāju analīzes, formulēt savu prognozi uzņēmuma attīstībai nākamajiem 1-2 gadiem.
• Formulēt secinājumus par izpētīto un prakses laikā veikto.
• Formulēt priekšlikumus identificētās problēmas risinājumam un kopumā uzņēmuma darbības procesu uzlabošanai.
Prakses veiktie darba pienākumi: Veikts prakses vietas raksturojums, prakses vietas nozares analīze, veikta nozares dinamikas analīze, formulēta prognoze uzņēmuma attīstībai un izteikti priekšlikumi identificēto problēmu risināšanai. …