-
Viesmīļa un konditora prakses atskaite
Practice Reports20 Cooking, Food Processing, Tourism, Traveling
Nr. | Chapter | Page. |
IEVADS | 3 | |
VIESMĪLIS | 4 | |
Darba saturs | 4 | |
Pienākumi un uzdevumi | 4 | |
Viesmīļa prasmes | 6 | |
Darba raksturs un prasības pret strādājošo | 7 | |
Darba apstākļi | 7 | |
Īpašie faktori, kas raksturo viesmīļa darba vidi | 8 | |
VIESMĪĻA UN BĀRMEŅA DARBA ORGANIZĀCIJA | 8 | |
ĒDINĀŠANAS TELPU RAKSTUROJUMS | 11 | |
Tirdzniecības, ražošanas telpas, noliktavas un to raksturojums | 11 | |
Tirdzniecības telpu sagatavošana darbam | 12 | |
Iepriekšējie galda servēšanas veidi | 12 | |
ĒDIENKARTES ANALĪZE | 13 | |
PASŪTĪJUMU, BANKETU APKALPOŠANAS VEIDI, TO APKALPOŠANAS ORGANIZĀCIJA | 14 | |
Norēķinu kārtība | 15 | |
BĀRA APRĪKOJUMS | 15 | |
KONDITORS | 18 | |
Darba saturs | 18 | |
Prasības pret strādājošo | 21 | |
Darba apstākļi | 21 | |
SECINĀJUMI | 22 |
Manu prakses vietu varētu raksturot kā mazu krodziņu, kurā visiem ir patīkami iegriezties, jo šeit var garšīgi un lēti paēst, kā arī šeit ir mierīga atmosfēra. Krodziņš „Rūdolfs” atrodas izdevīgā vietā - netālu no šosejas Rīga - Daugavpils, blakus Kokneses informācijas centram. Tāpēc par klientu pieplūdumu nevar īpaši sūdzēties. Protams, vienmēr var būt labāk. Mans prakses mērķis bija noskaidrot šī krodziņa darbības principus un veicamos uzdevumus.
Sākšu ar to, ka viesmīļa profesija nav no tām vieglākajām profesijām, jo ir jāizprot viesmīļa darbs. Viesmīlis nevar būt cilvēks, kas ienācis no ielas un pēkšņi ķerties pie galda klāšanas un trauku servēšanas. Tas nozīmē, ka lai kļūtu par viesmīli, ir nepieciešamas specifiskas zināšanas un prasmes. Tās ir noteiktas arī viesmīļa profesijas standartā.
Prakses laikā esmu pilnveidojis savas zināšanas, esmu kļuvis pārliecinātāks par savu paveikto un nedomāju, ka manas zināšanas ar to arī beigsies. Lai justos vēl pārliecinātāks un sajustu arī gandarījumu par paveikto darbu, domāju turpināt pilnveidoties - turpināt mācīties tālāk un tajā pašā laikā izmantot jauniegūtās zināšanas darbā.
Viesmīļi apkalpo restorānu, kafejnīcu vai bistro apmeklētājus. Jau pirms apmeklētāju ierašanās viņi rūpējas par galdu uzklāšanu. Sagaidot apmeklētājus, viesmīļi palīdz atrast katram viesim vai viesu grupai piemērotu galdiņu. Viesmīļi katram apmeklētājam piedāvā ēdienkarti, pēc tam pieņem pasūtījumus, pasniedz ēdienu un dzērienus. Pēc pasūtījumu pieņemšanas viesmīļi izraksta čekus un pieņem maksājumus. Viesmīļi nomaina traukus – novāc un aiznes netīros uz virtuvi, bet viesiem atnes nākamo pasūtījumu. Pēc klientu aiziešanas viesmīļi sagatavo galdiņu nākamajiem apmeklētājiem.
Viesmīļu darba saturs var nedaudz mainīties atkarībā no kafejnīcas vai restorāna veida un līmeņa. Ātrās apkalpošanas restorānos (bistro) viesmīļi tikai pasniedz klientu izvēlēto ēdienu un novāc galdus. Turpretī augstāka līmeņa restorānos viesmīļiem nākas ne tikai atnest ēdienu, bet sniegt arī paskaidrojumus un cita veida pakalpojumus. Piemēram, palīdzēt izvēlēties ēdienam piemērotu dzērienu, paskaidrot ēdiena garšas īpašības un īpatnības. …
Viesmīļa un konditora prakses atskaite iekļauts viesmīļa un konditora profesijas darba apraksts,pienākumi un uzdevumi, prasmes, darba apstākļi, īpašie faktori, kas raksturo darba vidi. Tiek raksturota arī darba organizācija,ēdināšanas telpu raksturojums, ēdienkartes analīze, norēķinu kārtība. Atskaitē ir gan ievads, gan secinājumi. Iekļautā informācija ir pārskatāma un loģiski sasaitīta, to papildina grafiskas tabulas. Atskaites sākumā ir arī saturs, kas ļauj vēl labāk orientēties atskaites nodaļās.
-
Kvalifikācijas prakse ēdienu gatavošanā Vācijā
Practice Reports20 Cooking, Food Processing, Tourism, Traveling
- Ražošanas prakses atskaite ēdināšanas uzņēmumā
-
Viesmīļa un konditora prakses atskaite
Practice Reports20 Cooking, Food Processing, Tourism, Traveling
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Kvalifikācijas prakses atskaite miltu konditorejas izstrādājumu gatavošanā
Practice Reports for secondary school24
-
Ražošanas prakses atskaite ēdināšanas uzņēmumā
Practice Reports for secondary school24
-
Prakses atskaite viesnīcā "Metropole"
Practice Reports for secondary school3
-
Kvalifikācijas prakses atskaite
Practice Reports for secondary school22
-
Prakses atskaite viesu apkalpošanā un darba organizācijā viesnīcā "Reval Hotel Elizabete"
Practice Reports for secondary school36