Ārsta palīga praksē viens no būtiskākajiem aprūpes momentiem ir saruna.
Nodibināt produktīvu sarunu ar pacientu nav iespējams bez:
zināšanām psiholoģījā
saskarsmes iemaņām
prasmēm ritorikā
ārsta palīga etiķetes zināšanām
Efektīva un pilnvērtīga saskarsme nav iespējama, ja nav izpildīti divi pamatnosacījumi:
spēja pieņemt sevi tādu, kāds tu esi (pieņemt sevi nozīmē apzināties savas stiprās un vājās puses un pareizi tās izmantot)
spēja pieņemt citus cilvēkus tādus, kādi viņi ir ( katram ir tiesības ticēt, domāt un just savādāk)
Saskarsmes veidi
saskarsme pašam ar sevi – pašanalīze, pašnovērtējums;
pāru saskarsme – saskarsme viens pret vienu, ārsta palīgs un pacients;
saskarsme grupā – ārsta palīgs, pacients un viņa radinieki vai citi aprūpes komandas locekļi;
publiskā saskarsme – uzstāšanās auditorijas priekšā
Ārsta palīga darbā prevalē pāru saskarsme (retāk – saskarsme grupā). Savā darbā ārsta palīgam jāņem vērā, ka viņš
nevar izvēlēties sev patīkamo saskarsmes partneri
nevar izvairīties no nepatīkamiem kontaktiem
ārsta palīgam ir jāpieņem savs pacients un jāakceptē viņš kā saskarsmes partneris.
…