Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
  • Jauniešu socializācijas un pašvērtējuma aspekti komunikācijā sociālajos tīkos (zinātnisko pētījumu analīze)

    TOP 500

    Presentations17 Psychology

3,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:740456
 
Evaluation:
Published: 20.10.2020.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Sociālais kapitāls, pašvērtējums un interneta sociālo tīklu lietošana: longitudināla analīze   
  Social capital, self-esteem, and use of online social network sites: A longitudinal analysis   
  Charles Steinfield, Nicole B. Ellison, Cliff Lampe, Michigan State University, 2008   
  Sociālā salīdzināšana, sociālie mediji un pašvērtējums   
  Social Comparison, Social Media, and Self-Esteem   
  Erin A. Vogel, Jason P. Rose, Lindsay R. Roberts, and Katheryn Eckles University of Toledo, 2014   
  Sociālo mediju lietošana koledžas studentu vidū: saistība ar komunikāciju un ‘’Es’’ koncepciju   
  Use of social media by college students: Relationship to communication and self-concept   
  Megan Sponcil, Priscilla Gitimu, Youngstown State University, 2013   
Extract

Kas zināms?
Saskaņā ar Lenhart et al., (2010), aptuveni 57% no sociālo tīklu lietotājiem ir vecumā no 18 – 29 gadiem un tiem ir personīgie profili vairākos sociālo mediju tīklos.
Vairāk nekā 50% koledžas studentu sociālos tīklus izmanto vairākas reizes dienā. (Sheldon, 2008)
Galvenais iemesls, kādēļ tiek lietoti sociālie tīkli ir, lai uzturētu attiecības ar jau esošām paziņām, kuri ir daļa no lietotāju sociālā tīkla. (Sheldon, 2008)
Kā rāda dati, tad indivīdi, kuri komunikācijai izmanto Facebook, draudzība ir kvalitatīvāka. (Baker & Oswald, 2010)
Sociālo mediju saiti lietotājiem sniedz iespēju aktīvāk darboties socializācijas procesā, kā arī veidot pašiem savu identitāti. (Urista et al., 2009)
Daudzi indivīdi lieto sociālos tīklus lai justos populārāki, mēģinot pievienot pēc iespējas vairāk ‘’draugu’’, lai tādā veidā citiem šķistu apbrīnojamāki. Jauniešiem vidēji ir 358 Facebook draugi. (Pempek et al., 2009)
Pētījuma jautājumi
Kāds ir sociālo mediju lietošanas apjoms koledžas studentu vidū?
Vai ir kāda saistība starp sociālo mediju lietošanas apjomu un komunikāciju ar ģimeni un draugiem?
Vai ir saistība starp ‘’es’’ koncepciju un sociālo mediju lietošanu studentu vidū?
Pētījuma metode
Tika izmantota aptaujas metode.
Pētnieki izgāja Nacionālā Veselības institūta treniņprogrammu. Pētījuma uzsākšanai tika dota atļauja no universitātes Human Subject Research komitejas.
Sociālo mediju lietošanas aptauja (Use of Social Media Questionnaire) tika izmantota, lai savāktu datus. Aptauju radīja vadošie šī pētījuma pētnieki. Aptaujas jautājumos tika iekļautas tādas tēmas, kā, demogrāfija, sociālo mediju lietošanas apjoms, ietekme uz komunikāciju, attieksme pret sevi. Daži jautājumi tika adaptēti no ‘’Social Networking Websites and Teens Survey” , kuru radīja Lenhart, Purcell, Smith, and Zickuhr (2010).

Dalībnieki
96 pēdējā kursa studenti no ASV.
67 (69,8%) no aptaujātajiem bija sievietes, bet 29 (30,2%) bija vīrieši.
90% aptaujāto bija vecumā no 18 – 33 gadiem.
Rezultāti
Pētījumā tika noskaidrots, ka dalībnieki visbiežāk atjaunināja (updated) Facebook (88,5%) un Twitter (11,5%). 57 aptaujātie norādīja, ka sociālos tīklus apmeklē vairākas reizes dienā. Iemesli tam atšķīrās.
Lai izmērītu saskatāmās (perceived) komunikācijas prasmes, dalībniekiem bija jāatbild uz 9 jautājumiem. Maksimāli iegūstamais punktu skaits – 21. Vidējais rādītājs – 14. Rezultāti norādīja uz sociālo mediju nozīmīgo lomu komunikācijā.
50% studentu sociālos medijus komunikācijai ar ģimeni un draugiem izmantoja katru dienu. 40% norādīja, ka ar draugiem un ģimeni komunicē pāris reizes nedēļā; 8% - ik pēc pāris nedēļām; 2% - vēl retāk.
77% dod priekšroku komunikācijai ‘’aci pret aci’’. 23% - komunikācijai internetā.
‘’Es’’ koncepcija tika noteikta izmantojot 7 jautājumus. Maksimālais punktu skaits – 29. Vidēji – 19.
49% norādīja, ka sociālo mediju saiti tos ietekmēja pozitīvi. 49% - neietekmēja ne negatīvi, ne pozitīvi. Tika atrasta korelācija starp draugu skaitu soc. medijos un lietošanas biežumu, komunikāciju un ‘’es’’ koncepciju. 2 pētījuma dalībniekiem sociālo mediju lietošana izraisīja negatīvas sajūtas.



Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1381173
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register