Jebkurš skolotājs piekritīs, ka daudz vieglāk ir nepieļaut sliktu uzvedību nekā cīnīties ar sliktu uzvedību. Preventīvā disciplīna ir paņēmienu kopums, kas nodrošina, ka nepieļaujamas uzvedības iespējas tiek novērstas jau saknē vai arī tās tiek samazinātas līdz minimumam.
Preventīvi pasākumi ir ļoti svarīgi, jo var novērst konfliktu. Pārcelt skolēna intereses uz citu virzienu, novērst to no konflikta objektiem. Nozīmīgs ir darbības veidu maiņa. Pārslēgt skolēnu uz interesantu, aizraujošu nodarbi. Pēc laika ir svarīgi atgriezties pie šīs situācijas, analizēt to. Tas palīdzēs bērnam veidot refleksijas prasmes.
Pedagogs nosaka, vai skolēni būs priecīgi, vai viņiem būs interesanti klasē, stundā, vai viņi būs pieņemti, pret viņiem izturēsies ar cieņu, viņus iesaistīs un ar viņu viedokli rēķināsies vai - gluži pretēji - skolēniem būs garlaicīgi, viņi būs nomākti, viņi baidīsies ja vien būs iespēja, izvairīsies no skolotāja.
Skolēna ir svarīgi lai viņi būtu uzklausīti, lai būtu ievērotas viņu intereses. Skolotājām mūsdienās jābūt daudzpusīgam jāorientējas jauniešiem svarīgās lietās un tendencēs, lai viņš varētu ar savu personību radīt piemēru un aizraut skolēnus. Skolotājam jāpārvalda jaunākās tehnoloģijas un mācību metodes, lai radītu labvēlīgu mikroklimatu klasē, ieinteresētu un pamudinātu skolēnus cieņpilnu sadarbību.
…