Ievads
Pēc pašmāju dizaineru radītajiem mākslinieciskajiem tērpiem Latvijā ir mazs pieprasījums. Rīga vienmēr ir tiekusies sevi apliecināt par Baltijas jūras reģiona valstu modes galvaspilsētu. Mūsdienu steidzīgais dzīvesstils ir mainījis laikmetīgā modes dizaina koncepciju un tajā arvien biežāk tiek aktualizēta tērpa un pilsētvides saikne. Neraugoties uz to, ka Latvija gadsimtu gaitā ir saskārusies ar dažādu tautu un kultūru ietekmēm, tā ir spējusi saglabāt savu unikālo raksturu, vijoties cauri laikiem, un atbalsoties laikmetīgajā modes dizainā ar senatnīguma elpu jūgendstila perioda citātos, dabisko materiālu un toņu paletes dominantē, radot atsauces uz etnogrāfisko mantojumu, kā arī – nepārtraukto mijiedarbību starp tēlotājmākslu, dekoratīvi lietišķo mākslu un dizainu.
Es izvēlējos veidot projektu tieši par modes mākslienieci Šeilu, jo tie viņas tērpi, ko biju redzējusi ir ļoti interesanti, īpatnēji un unikāli, es vēlētos uzzināt kaut ko vairāk par viņas tērpiem un viņu pašu. Mana projekta uzdevumi ir uzzināt to, cik pieprasīti ir Šeilas tērpi Latvijā un pasaulē, kādēļ Šeila nolēma kļūt par modes mākslinieci.
…