-
Pārsteidzošie labirinti
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 5 | |
1. | Grafu teorija | 6 |
2. | Kas ir labirints? | 7 |
3. | Slavenie seno laiku labirinti | 8 |
3.1. | Ēģiptes labirints | 10 |
3.2. | Krētas labirints | 11 |
4. | Labirintu iziešanas metodes | 12 |
5. | Labirintu veidi | 13 |
5.1. | Viensaistīgie labirinti | 13 |
5.2. | Daudzsaistīgie labirinti | 13 |
6. | Jautājums par labirintu iziešanu | 14 |
6.1. | Eksperimentu 1.grupa | 14 |
6.2. | Eksperimentu 2.grupa | 16 |
7. | Labirintu sastādīšanas metode | 20 |
7.1. | Eksperimentu 3.grupa | 21 |
7.2. | Eksperimentu 4.grupa | 24 |
8. | Labirintu māņticība | 26 |
9. | Labirintoloģija dzīvē | 27 |
10. | Labirints kā spēle | 28 |
Secinājumi | 29 | |
Izmantotie informācijas avoti | 30 |
Secinājumi
1) Labirintu rašanās vēsture attiecināma uz tālu senatni.
2) Izgudrojot iecerētos un mudžeklīgos labirintus, vienmēr var atrast izeju no vissarežģītākā labirinta.
3) Eksistē trīs pamata labirintu iziešanas metodes: strupceļu aizsvītrošanas metode, Mēģinājumu un kļūdu metode, Vienas rokas likums.
4) Dzīvē Mēģinājumu un kļūdu metode ir vispopulārākā metode labirintu pāriešanai.
5) Strupceļu aizsvītrošanas metode ir viegla un ar to būs vieglāk atrast izeju no labirinta, bet šo metodi mēs varam izmantot tikai labirintu plānos. Aizsvītrojot visus strupceļus labirintā, mēs iegūstam tikai vienu celiņu, kurš ved uz izeju.
6) Vienas rokas likums ir viegls, bet, lai izietu labirintu ar šo metodi, vajag vairāk laika
7) Pasaulē visvairāk ir pazīstami viensaistīgie labirinti.
8) Visus labirintus, kuri ir viensaistīgie, var iziet ar vienas rokas likumu.
9) Lai izietu daudzsaistīgus labirintus, ir jāizmanto vai nu strupceļu aizsvītrošanas metode, vai nu provju un kļūdu metode.
10) Lai izveidotu labirintu (viensaitīgu), plakne jāsadala vienādās daļās un strādāt pēc principa, kas ir aprakstīts manā darbā. Labirinta apkārtmēru skaits ir atkarīgs no tā, cik leņķu bija zīmējumā sākumā. Apkārtmēru skaits ir vienāds: leņķu skaits, kuri redzami zīmējumā sākumā mīnus viens
11) Labirintoloģija (zinātne par iziešanas metodēm caur labirintiem) tiek izmantota mūsu dzīvē, lai studētu cilvēka un dzīvnieku uzvedības reakcijas.
12) Mēģinājumu un kļūdu metodi izmanto speleologs, nokļūstot sarežģītā labirinta pazemē.
13) 20. gadsimtā labirinta motīvs tiek izmantots reklāmās, datorspēlēs un filmās.
14) Šo darbu varēs izmantot matemātikas skolotāji dažādiem mērķiem (pulciņos, fakultatīvajās nodarbībās un tml.) un varēs arī izmantot visi cilvēki, kuriem interesē matemātika, kuri grib apgūt jaunas idejas, sakarības un priekšstatus vai vienkārši vēlas uzzināt kaut ko vairāk.
…
Darba mērķis: izpētīt labirintu vēsturi, uzzināt labirintu iziešanas metodes, pašai veidot labirintus Darba uzdevumi: Savākt iespējamo informāciju par labirintu vēsturi un labirintu iziešanas metodēm; Izpētīt labirintu iziešanas metodes; Sastādīt dažādus labirintus; Prezentēt savu darbu ārpusstundu pasākumā 7.-8.klašu skolēniem, lai parādītu, kā sastādīt labirintu, un iepazīstināt skolēnus ar labirintu iziešanas metodēm un vēsturi; Pētījuma hipotēze: ja zināt labirintu iziešanas metodes, tad var iziet no jebkura labirinta un neapmaldīties tajā. Pētījuma metodes: Interneta materiālu un literatūras teorētiskā analīze par šo tēmu; Izveidoto labirintu pētīšana, lai labāk saprastu labirintu iziešanas metodes; Labirintu veidošana, zīmēšana uz papīra; Ārpusstundu pasākums
- Aksiālā un centrālā simetrija
- Pārsteidzošie labirinti
- Trijstūri
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Aksiālā un centrālā simetrija
Presentations for secondary school12
-
Trijstūri
Presentations for secondary school17
-
Skaitlis π (pī)
Presentations for secondary school19
-
Piramīdas, konusi, cilindri un lodes
Presentations for secondary school24
-
Leonards Eilers
Presentations for secondary school10