Tūrisma attīstība ir cieši saistīta ar ēdināšanas uzņēmējdarbības attīstību, jo neviens tūrists nevar iztikt bez ēšanas. Lai tūristu labi paēdinātu, jāprot ne tikai pagatavot garšīgu maltīti, bet arī uzņemties atbildību par to, ka ēdiens ir bioloģiski vērtīgs, veselībai nekaitīgs, kvalitatīvs. Šo īpašību nodrošināšanā svarīga nozīme ir higiēnas un sanitārijas pamatnoteikumu zināšanai un ievērošanai.
Pārtikas produkta ražošanai un izplatīšanai nepieciešama gan drošības, gan kvalitātes prasību izpilde. Abas šīs sistēmas ir pārtikas uzņēmuma dzīvībai nepieciešamas. Apvienojot abas sistēmas, patērētajiem var nodrošināt pārtikas produkta kvalitāti un nekaitīgumu (veselības drošību).
Pārtikas produkta kvalitāte atkarīga no produktam izvirzītajām prasībām. Augsta produktu kvalitāte ļauj ietaupīt zināmus materiālos līdzekļus. Tā ļauj nodrošināt vienmērīga produkta ražošanu un izplatīšanu. Tā stiprina saikni starp piegādātāju un/ vai ražotāju un patērētāju. Tas savukārt apmierina patērētāja vēlmes.
Tūrisma uzņēmums – likumā noteiktā kārtībā reģistrēts uzņēmums, kas izveido tūrisma pakalpojumu kompleksus un/vai realizē klientiem tūrisma pakalpojumu kompleksus vai atsevišķus tūrisma pakalpojumus.
Svarīgākie jēdzieni pārtikas apritē:
1.Pārtika - viss, kas paredzēts cilvēka patēriņam uzturā vai uztura pagatavošanai, arī izejvielas, jēlprodukti, pusfabrikāti, dzeramais ūdens, pārtikas piedevas un garšvielas, košļājamā gumija, alkoholiskie un citi dzērieni.
1.Nekaitīga pārtika- pārtika, kas normālos apstākļos vai paredzamos lietošanai apstākļos nenodara kaitējumu cilvēka veselībai, dzīvībai vai videi. (Pārtikas aprites uzraudzības likums).…