Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:727355
 
Evaluation:
Published: 25.03.2013.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: n/a
References: Not used
Extract

Attīstības definīcija
„attīstība” nozīmē augšupejošas, progresīvas, kvantitatīvas un kvalitatīvas, psihosomatiskas un garīgas izmaiņas cilvēka organismā, kas notiek dabīgā vielu apmaiņas procesā, kā arī viņam iekļaujoties dzīvības procesa norisē, īpaši speciāli organizētos sociāli izzinošos, saskarsmes un attiecību veidos.
audzināšana
Audzināšanu šaurākā nozīmē tradicionāli saprot kā mērķtiecīgu iedarbību uz personību, attīstību, personības veidošana audzinātāja noteiktajā virzienā, kas izpaužas pasaules uzskata, vērtību sistēmas, nostādņu, iedarbīgā cilvēka attieksmē pret dabu u.c. izmaiņā. Šāds priekšstats par audzināšanu ir vienkāršots un pašlaik ir pakļauts intensīvai pārskatīšanai.

Ar audzināšana plašākā nozīmē bez audzināšanas šaurākā nozīmē saprot arī mācību procesu, jaunu zināšanu, prasmju un iemaņu apguvi. Audzināšana plašākā nozīmē ir mērķtiecīgu personības intelekta, fizisko un garīgo spēku veidošana, tās sagatavošana dzīvei, aktīvai līdzdalībai darbā.
Mācīšana
Mācīšana – tas ir pedagoga un mācāmā darbības divpusējs mērķtiecīgs zināšanu nodošanas un apgūšanas process. Mācīšana vienmēr ir divpusējs process un sastāv no pasniegšanas un mācīšanās. Pasniedzēja darbību pie tam sauc par pasniegšanu, bet audzēkņa darbība – par mācīšanos. Šīs darbības apraksta katra pedagoģiskā procesa dalībnieka aktivitāti. Tāpēc mācīšanu var formulēt arī tā: mācīšana – tā ir pasniegšana un mācīšanās, kas ņemtas vienkopus.
Tādejādi mācīšanu var noteikt kā apmācāmā un pasniedzēja kopēju darbību, kas virzīta uz mācību mērķu sasniegšanu, zināšanu, prasmju un iemaņu apguvi, ko noteikuši mācību plāni un programmas.

Attīstības periodizācija
Pie attīstības periodizācijām, kuras kā pamatu apskata attīstības spēkus virzošos iemeslus, izceļot nozīmīgākās katras stadijas īpašības, tradicionāli pieskaita Ļeva Vigotskija un Danila Elkoņina (1904-1984) periodizācijas. Apskatīsim Elkoņina attīstības periodizāciju kā vairāk izstrādātu.

Vadoša darbība
Eļkoņinam par psihiskās attīstības periodizācijas pamatu kalpoja Vigotska kultūrvēsturiskās teorijas tēzes un A. Ļeoņtjeva darbības teorija. Psihiskās attīstības avots ir bērna ārējā praktiskā darbība. Tomēr ne katra darbība var kļūt par psihiskās attīstības avotu. Vadošās darbības robežās notiek centrālo vecuma jaunveidojumu formēšanās. Bērna attīstība no paša sākuma ir sociāla. Sociālajā mijiedarbībā ir psihisko jaunveidojumu sākums.

Vadošas darbības veidi
Vadošo darbību pirmo veidu sastāda tās, kas orientē bērnus uz attiecību starp cilvēkiem normu formēšanu. Tā ir zīdaiņu dabiskā emocionālā saskarsme, pirmsskolas vecuma lomu spēle, pusaudža personīgā saskarsme. Tās atšķiras cita no citas satura ziņā, bet ir viena tipa darbības, kas attiecas uz sistēmu “bērns – sabiedrības pieaugušais” vai “cilvēks - cilvēks”.

Otrajā grupā ietilpst darbības, pateicoties kurām bērnam veidojas priekšstati par priekšmetu pasauli un veidiem darboties tajā. Tā ir jaunākā vecuma bērnu priekšmetu manipulatīvā darbība, jaunākā skolnieka mācību darbība un jauniešu mācību - profesionālā darbība. Otrās grupas darbībām galvenokārt ir darīšanas ar sistēmu “bērns – sabiedrisks priekšmets” vai “cilvēks – priekšmets”.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1331005
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register