Produkts ir taustāmu un nekustāmu īpašību (funkciju, labumu, izmantošanas un raksturojumu) kopums, kas domāts pircēju vajadzību apmierināšanai (raugoties no mārketinga viedokļa). Produkts ir galvenais un visbūtiskākais mārketinga elements.
Uzņēmuma vadības izvēlētās mārketinga darbības prioritātes sauc par mārketinga koncepcijām.
Produkta koncepcija paredz, ka pircējs priekšroku dos produkta labākai kvalitātei, ar to saprotot lietošanas īpašības, dizainu, iesaiņojumu utt.
Uz produktu orientētu organizāciju vadība darbību virza uz preču augstas kvalitātes sasniegšanu.
Uzņēmumi, kas samērā sekmīgi izvērš savu darbību, vadoties pēc produkta koncepcijas principiem, var rast jebkurā darbības jomā, taču gribētos brīdināt no pārliekas aizraušanās ar šādu pieeju.
Minēsim kādu anekdotisku, taču ļoti pamācošu gadījumu. Kāda uzņēmuma vadītājs (ražoja ātršuvējus) pieprasīja, lai mārketinga vadītājs palielina produkcijas realizāciju. Mūsu ātršuvēji ir paši labākie pasaulē, - teica viņš, - tos var mest zemē no ceturtā stāva, un tie paliks veseli.- Protams, - piekrita menedžeris, - taču mūsu patērētāji pērk ātršuvējus ne jau tāpēc, lai tos mestu no ceturtā stāva.
Nereti vadītāji apgalvo: “Mēs šujam lieliskus kostīmus” vai “Mēs ražojam brīnišķīgus televizorus” utt., bet pēc tam brīnās, kāpēc tirgus nepieprasa šīs preces. Viņi aizmirst, ka tirgus ir ļoti sarežģīta sistēma, kur veidojas neparedzētas situācijas.…