Jau pēc ārējām izpausmēm bērns ar PAA neiekļaujas vispārējās izglītības iestādes klasē – viņš ir naivs, tiešs, nepatstāvīgs, bieži konfliktē ar vienaudžiem, neuztver un nepilda skolas prasības, bet tai pašā laikā labi jūtas rotaļā, spēlēs. Mēģina izvairīties no sarežģītām nodarbēm, situācijām.
Ir nepietiekams jutekliskās un verbālās pieredzes apjoms.
Viņi lēnāk uztver un apstrādā sensoro informāciju, ir zemāka izziņas aktivitāte un vājākas izziņas intereses; zināšanas un priekšstati par apkārtējiem priekšmetiem un parādībām ir fragmentāras.
Bērni atpaliek runas attīstībā – ir izrunas kļūdas, nepietiekams vārdu krājums un valodas gramatiskā noformējuma neprecizitātes.
Ir nepietiekami attīstīta arī emocionālā un gribas sfēra, kas izpaužas emocionālā labilitātē, nepietiekamā uzvedības regulācijā un nav izveidojusies mācību motivācija.
Bērni nevar veikt sīkas un precīzas kustības, kas liecina par sīkās motorikas nepietiekamu attīstību un kustību koordinācijas grūtībām.
…