Darba mērķis: iegūt priekšstatu par Reklāmas psiholoģiju, kā vienu no daudzajām psiholoģijas nozarēm
Psiholoģija
Grieķu valodā apzīmē - mācību par dvēseli (psihi) jeb zinātni par psihisko rosību likumiem.
Zinātnes nozare, kas pētī cilvēku un dzīvnieku psihi un psihiskās parādīības, to rašanos, attīstību, psihisko norišu likumsakarības. (Svešvārdu vārdnīca )
Reklāma
Reklāma ir jebkura apmaksāta preču vai pakalpojumu netiešo pārstāvju forma, kā arī pazīstamu sponsoru ideju tālākā virzīšana. (Filips Kotlers)
Ziņu informācijas izplatīšana, uzraksti, plakāti, radio paziņojumi, sludinājumi utt. (Svešvārdu vārdnīca)
no sociālās psiholoģijas skata punkta reklāma ir komunikācija komunikācijai
No psiholoģijas viedokļa reklāmas darbība nav vienkārši biznesa instruments, kas tiek izmantots pastiprinātā vienvirziena „ reklamētājs – reklāmas adresāts” ietekmēšanas procesā.
Reklāmas psiholoģijas priekšmets
Par tās dibinātāju uzskata ASV psihologu Valteru Skotu, kurš 1908. gadā izdeva grāmatu „The Psychology of Advertising”. Savā grāmatā viņš raksta: „ Vien no reklāmas funkcijām ir cilvēka prāta ietekmēšana... Tā kā reklāmai ir saistība ar cilvēka apziņu, tad vienīgā zinātniskā bāze tam var būt psiholoģija.
…