Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:253106
 
Author:
Evaluation:
Published: 14.09.2020.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 7 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Jūdgenstils   
1.1.  Batlló pils Barselonā un tās arhitekts Antonio Gaudi   
1.2.  Māja ar kimērām, Kijeva   
2.  Funkcionālisms   
2.1.  ADGB arodbiedrību skola Vācijā   
2.2.  Villa Müller Prāgā   
3.  Art Deco   
3.1.  Chrysler ēka un tās arhitekts Vans Alens   
3.2.  The Guardian ēka un tās arhitekts W.Rovlands   
4.  Modernisms   
4.2.  Apvienoto Nāciju Organizācijas galvenā mītne un viens no galvenajiem arhitektu komandas locekļiem – Oskars Nīmeijers   
5.  Postmodernisms   
5.1.  Amerikas Bankas Centrs   
5.2.  Slepenā izlūkošanas dienesta (SIS) ēka, jebMI6 ēka   
  Kopsavilkums   
  Secinājumi   
  Izmantoto informācijas avotu saraksts   
  Izmantoto attēlu saraksts   
Extract

Kopsavilkums
20. gadsimta sākumā jaunās arhitektūras pārstāvju skaits nebija liels. Debesskrāpju celtniecībā, mēreni sāka iekļaut jūgendstila ornamentiku. Sākās meklējumi pēc lakoniskākiem un celtņu funkcijām atbilstošākiem risinājumiem, jaunais darbības posms sākās, cīnoties par arhitektūras atbrīvošanu no dekoratīviem elementiem un konstrukcijas nozīmes palielināšanu 20. gadsimta 20. – 30. gados par arhitektu galveno uzdevumu kļuva daudzstāvu un daudzdzīvokļu māju celtniecība, kā arī jaunajiem dzīves apstākļiem atbilstošs telpu izkārtojums tajās. Veidojot jaunās modernisma virziena arhitektūras principus, arhitekti paplašināja savu uzdevumu loku tai ziņā, ka sāka rūpēties ne tikai par celtnes eksterjera [arhitektoniski un mākslinieciski izveidots ēkas ārskats] izveidi, bet arī par iekštelpas raksturu. Telpas organizācija kļuva par vienu no jaunās arhitektūras pamatuzdevumiem.
Arvien vairāk tika popularizēts uzskats, ka funkcionāli nepamatotas celtnes formas, kā arī visāda veida izrotājumi ne vien pieblīvē arhitektūru, bet, iedarbojoties uz cilvēku, piesārņo tā psihi. Turpretī taisno un skaidro formu loģiski apkopojumi ir ne tikai praktiski un lietderīgi, bet arī noskaņo apziņu skaidrai un loģiskai domāšanai.. Gropiuss bija pārliecināts, ka funkcionāla pilnība jau nodrošina celtnes estētiskās kvalitātes.
Modernisma arhitektūrai raksturīgas gan absolūti ģeometriskas, gan organiskas formas, izplatot gan starptautiskās formu vērtības, gan uzsverot nacionālās, apspēlējot gan tehnisko, gan dabisko materiālu iespējas. Jaunajai arhitektūrai īpaši svarīgs bija funkcionālisms [celtnes ārējā izskata nosacītība atkarībā no tās konstrukcijas un iekšējā plānojuma, kas savukārt atkarīgi no celtnes funkcijas.

Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register