Sabiedrībā vispār pieņemts uzskats ir, ka jaunieši nelasa grāmatas. Grāmatas daudzus gadsimtus ir bijušas cilvēkiem gan izklaides veids, gan informācijas iegūšanas forma, gan emocionāls pārdzīvojums. Bet mūsdienās cilvēkiem ir iespēja grāmatas aizstāt ar citām izklaides iespējām, piemēram, internetu vai televizoru. Sabiedrībā šis temats ir kļuvis ļoti aktuāls- vai bērni, jaunieši lasa grāmatas, un ko lai dara, lai viņi lasītu grāmatas?
Zinātniski pētnieciskā darba tēma tika izvēlēta, jo pētījuma autorei patīk grāmatas, kā arī saistošs šķiet jautājums, vai šī patika pret grāmatām mīt arī citos jauniešos.
Darba mērķis ir uzzināt, vai jaunieši lasa grāmatas, kas ir par iemeslu lasīšanai vai nelasīšanai, uzzināt, kā grāmatas ietekmē cilvēkus.
Hipotēze- 21.gs. jaunieši Latvijā, kuri šobrīd iegūst vidējo izglītību, nelasa grāmatas.
Pētījumā piedalījās Madonas Valsts ģimnāzijas skolēni vecumā 16-18 gadiem.
Lai izpildītu uzdevumu un pārbaudītu hipotēzi, tika veikti šādi darba uzdevumi:
1.Teorētiskā materiāla savākšana un apkopošana, izmantojot interneta resursus, mācību literatūru, dažādu autoru publikācijas u.c.
2. Veikta anketēšana, lai noskaidrotu, vai jaunieši lasa grāmatas, kādas grāmatas viņi izvēlas lasīt un kā spēj radoši izpausties literatūrā.
3.Veikta jauniešu, kas lasa grāmatas , grāmatnīcas pārdevējas intervēšana lai noskaidrotu viņu domas par jauniešu lasīšanu mūsdienās.…