Ceļojot pa rietumos esošajām prērijām, vai austrumos esošajiem smilšainajiem Losandželosas apgabaliem, pa pazīstamām vietām, kas atrodas tuvāk mājām, vai vietām, kuras ieraugām pirmo reizi, jo esam tālu prom no dzimtās vietas – viscaur mūsu skatam paveras dažnedažādas ainavas. Kinomotogrāfijā ainavas jēdziens ir tas mākslas stūrakmens, kas veicina un palīdz režisoram ar skatītājam uztvert stāstāmo stāstu ar vienu kopīgu vēstījumu.
Ainavas kino ir tās, kas piešķir vietas izjūtai un notikuma nozīmei attiecīgo izpratni un vēsturisko skatījumu. Pretstatā skatuvei, kas ar savu izmēru, dekorācijām un uzbūvi nesniedz skaidru nojausmu par gaidāmo stāstu un ļauj mūsu fantāzijai attīstīties soli pa solim klausoties mūzikā, iedziļinoties tekstos un uztverot dekorācija, tad ainava kinomatogarāfijā, gluži pretēji, jau no paša sākuma atklāj lielu daļu no gaidāmā stāsta ar to vien, ka ļauj mums spriest par gaidāmo stāstu balstoties uz mūsu priekšstatiem par redzamo ainavu.
Ainavas kino tāpat kā filmas ir sociāla konstrukcija, kas pirmkārt balstās uz atstāto vizuālo iespaidu. Šis iespaids ir tas, kas reizēm palīdz un reizēm traucē uztvert un sasaistīt ainavu ar stāstu – tajās reizēs, kad konkrētā ainava mums asociējas ar konkrētiem notikumiem, ainava savu funkciju ir veikusi, taču lai izprastu vēstījumu, kas tiek pateikt caur ainavām ir nepieciešamas zināšanas, kas nāk caur konkrētu kultūru, izglītību un dzīves pieredzi.…