IEVADS
Ziņojuma mērķis ir sniegt pilnīgu informāciju par pašlaik piedāvāto Latvijas komercbanku finanšu pakalpojumiem uzņēmumiem. Apstrādājot un izanalizējot iegūto informāciju, izstrādāt detalizētus priekšlikumus un piedāvāt optimālākos banku finanšu pakalpojumus vai optimālāko banku.
Lai sasniegtu ziņojuma mērķi darba gaitā ir jāizpilda šādi uzdevumi:
• Iegūt un analizēt nepieciešamo informāciju, apkopot un apstrādāt iegūtos datus;
• Izstrādāt secinājumus, kuros jāuzsver pozitīvais un negatīvais;
• Izstrādā detalizētus priekšlikumus.
Sekmīga ziņojuma izpildei ir apskatītas trīs sekojošas bankas:
1. AS „Swedbank”
2. AS „SEB” banka
3. AS „DNB NORD” banka
Šo banku salīdzinājums pēc pakalpojumu veidiem darba gaitā tiks atspoguļots tabulās, kur pievilcīgākais pakalpojuma veids tiks novērtēts ar vislielāko punktu skaitu. Vērtēšanai ir trīs punktu sistēma, attiecīgi labākais pakalpojuma piedāvājums – 3 punkti, vidējs piedāvājums – 2 punkti, sliktākais piedāvājums – 1 punkts.
Ziņojuma apjoms ir 22 lappuses: 10 nodaļas. Darbā iekļautas 17 tabulas un 1 attēls uzskatāmības apstiprināšanai.
1. DARĪJUMI AR KONTU
Atverot kontu bankā, uzņēmums sāk sadarbību ar banku un tas viņam dod iespējas izmantot visas banku piedāvātās priekšrocības. Šajā nodaļā autore apskatīs divus konta veidus – norēķinu konts un darījumu konts.
Norēķinu konts ir konts uzņēmumiem dažādu norēķinu veikšanai gan Latvijas latos, gan citās valūtās. Norēķinu konts ir multivalūtu konts ar neierobežotām papildināšanas iespējām.
Darījuma konts ir pakalpojums uzņēmumiem (nekustamā īpašuma, automašīnas, kā arī jebkura cita īpašuma) pirkuma vai pārdevuma darījumu nodrošināšanai, lai mazinātu risku darījuma partneru starpā.
…