-
Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības
Research Papers25 Insurance, Marketing, Advertising, Business
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 4 | |
1 | Apdrošināšanas būtība | 5 |
1.1 | Apdrošināšanas pamatprincipi | 5 |
1.1.1 | Atlīdzības jeb kompensācijas princips | 5 |
1.1.2 | Likumīga apdrošināmā interese | 6 |
1.1.3 | Apdrošināšanas risks | 6 |
1.1.4 | Pienākums sniegt informāciju | 6 |
1.1.5 | Tiešā cēloņa princips | 6 |
2 | Apdrošināšanas tirgus dalībnieki | 7 |
2.1 | Apdrošinājuma ņēmēji | 7 |
2.2 | Eksperti | 7 |
2.3 | Apdrošināšanas starpnieki | 7 |
3 | Apdrošināšanas līgums | 9 |
3.1 | Apdrošināšanas līguma termini | 9 |
3.1.1 | Apdrošinājuma summa | 9 |
3.1.2 | Pašrisks | 10 |
3.1.3 | Apdrošināšanas prēmija | 11 |
4 | Apdrošināšanas veidi | 12 |
4.1 | Apdrošināšanas veidi atkarībā no to licences | 13 |
5 | Divu apdrošināšanas akciju sabiedrību analīze un salīdzinājums | 14 |
5.1 | Apdrošināšanas AS „BTA” darbības rezultātu analīze | 14 |
5.1.1 | Darbības rezultātu struktūra 2008. gadā pa apdrošināšanas veidiem | 15 |
5.1.2 | Absolūto un relatīvo pārmaiņu statistiskie aprēķini un raksturojums | 18 |
5.1.3 | Ekonomiskās krīzes ietekme uz apdrošināšanas mārketingu | 19 |
5.2 | Apdrošināšanas AS „Balta” darbības rezultātu analīze | 20 |
5.2.1 | Darbības rezultātu struktūra 2008. gadā pa apdrošināšanas veidiem | 21 |
5.2.2 | Absolūto un relatīvo pārmaiņu statistiskie aprēķini un raksturojums | 24 |
5.2.3 | Ekonomiskās krīzes ietekme uz apdrošināšanas mārketingu | 24 |
5.3 | Divu apdrošināšanas sabiedrību darbības rezultātu analīzes salīdzināšana | 25 |
5.4 | Nodaļas kopsavilkums | 26 |
6 | Mārketings un apdrošināšana | 28 |
6.1 | Apdrošinātāja mārketinga būtība | 28 |
6.2 | Apdrošinājuma ņēmēju uzvedības analīze | 28 |
6.3 | Apdrošināšanas sabiedrības konkurētspēja | 29 |
Secinājumi | 31 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 33 |
Apdrošināšanas tirgus ir ekonomiska institūcija, kur abpusēji izdevīgu maiņu veic patērētāji - apdrošinājuma ņēmēji - un ražotāji - apdrošināšanas sabiedrības. Patērētāji iegādājas apdrošinātāja solījumu segt varbūtēja zaudējuma finansiālās sekas un par to iemaksā apdrošināšanas prēmiju, savukārt apdrošinātāji uzņemas saistības iespējamā zaudējuma gadījumā un izsniedz speciālu dokumentu - polisi, kas apliecina apdrošināšanas līguma noslēgšanu. Lai tirgus varētu veiksmīgi darboties, patērētājiem nepieciešama informācija par piedāvājuma sortimentu un cenām, savukārt pārdevējiem - par pircēju vēlmēm un maksātspēju. Apdrošināšanas prēmiju apmērs ir audzis, kā arī audzis ir noslēgto līgumu skaits.
Apdrošināšana, tāpat kā jebkurš cits uzņēmējdarbības veids pakļauts tirgus pamatlikumam - pieprasījums nosaka piedāvājumu. Tādejādi pats apdrošināšanas bizness atkarīgs no sabiedrības maksātspējas līmeņa un no uzticēšanās apdrošināšanas sabiedrībām.
Kursa darba mērķis ir izanalizēt apdrošināšanas veidus un dažādas akciju sabiedrības, un pēc analīzes atrast Latvijas apdrošināšanas tirgus līderi.
Darba mērķa sasniegšanai darbā risināmie uzdevumi ir šādi:
1)pamatojoties uz speciālo literatūru, izpētīt apdrošināšanas būtību;
2)analizēt Latvijas apdrošināšanas sabiedrību darbības principus un rezultātus;
3)apskatīt apdrošināšanas mārketingu un tā īpatnības;
4)izdarīt secinājumus.
Šajā kursa darbā ir izmantotas statistiskās analīzes metodes, piemēram, salīdzināšana, vidējo un relatīvo lielumu aprēķināšana. Iegūtos rezultātus darba autore paradīja tabulās un attēlos. Tas ir izdarīts ērtākai lasīšanai un apskatei.
Lielākā datu daļa attiecas uz laika periodu no 2006. līdz 2008. gadam , bet ir arī dati par 2009. gada pirmiem trim mēnešiem.
Darbs ir uzrakstīts pamatojoties uz dažādu autoru zinātniskiem darbiem un pētījumiem, kuri ir saistīti ar apdrošināšanas jautājumiem, tādiem, ka apdrošināšanas dalībnieki, līgums, veidi. …
SATURS 1. Apdrošināšanas būtība 2. Apdrošināšanas tirgus dalībnieki 3. Apdrošināšanas līgums 4. Apdrošināšanas veidi 5. Divu apdrošināšanas akciju sabiedrību analīze un salīdzinājums 5.1. Apdrošināšanas AS „BTA” darbības rezultātu analīze 5.2. Apdrošināšanas AS „Balta” darbības rezultātu analīze 6. Mārketings un apdrošināšana Secinājumi Izmantotās literatūras saraksts
-
Apdrošināšanas mārketings, tā īpatnības
Research Papers25 Insurance, Marketing, Advertising, Business
- Interneta mārketings
- Tirgus analīze apdrošināšanas sabiedrībā
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Tirgus analīze apdrošināšanas sabiedrībā
Research Papers for university18
-
Interneta mārketings
Research Papers for university37
-
Starptautiskais mārketings: plānošana un realizācija
Research Papers for university26
-
Apdrošināšanas tirgus analīze
Research Papers for university20
-
HACCP sertifikāts, tā jēdziens, būtība, īss tā raksturojums
Research Papers for university43