-
Apgaismojums klašu telpās un solu attālumi līdz tāfelei
2000 - 2010 years
Nr. | Chapter | Page. |
Satura rādītājs | 3 | |
Ievads | 4 | |
Darba pamatdaļas | 5 | |
Iepriekš zināmā apraksts | 5 | |
Autoru darbības apraksts un iegūtie rezultāti | 7 | |
Secinājumi | 24 |
Ievads
Darba tēma: Apgaismojums klašu telpās un solu attālumi līdz tāfelei.
Tēmu izvēlējāmies tāpēc, ka to ieteica skolotāja, kā arī tas likās interesanti. Gribējām uzzināt, kā veido ZPD.
Slikta apgaismojuma kvalitāte skolās ir raksturīga, tas var radīt kaitējumu redzei, veselībai, vispārējai labsajūtai. Tāpat arī solu attālums līdz tāfelei iespaido redzi negatīvā veidā. Ir veikti dažādi novērojumi, kas pierāda, ka slikta apgaismojuma un nepareizi ievērota solu attāluma ietekmē bērni sāk sliktāk redzēt un agri bērnībā sāk nēsāt brilles vai kontaktlēcas. Šī problēma ir jāpēta un jāmeklē efektīvs risinājums, lai saglabātu skolnieku redzi pēc iespējas ilgāk nesabojātu, lai tie justos komfortabli.
Darba mērķis: Noskaidrot apgaismojuma stiprumu Ogres 1. vidusskolas mācību telpās, tā ietekmi uz skolēnu acīm. Kā arī solu attālumus līdz tāfelei un tā ietekmi uz skolēnu.
Darba uzdevumi:
1) Iepazīties ar skolas telpu apgaismojumu. Salīdzināt to ar Eiropas un PSRS standartiem.
2) Noskaidrot apgaismojuma ietekmi uz skolēnu.
3) Analizēt, kā solu attālums līdz tāfelei ietekmē skolnieka redzi.
4) Iepazīstināt skolēnus ar iegūtajiem rezultātiem, draudošajām briesmām un kādus pasākumus veikt, lai nesabojātu redzi.
Hipotēze: Samazinoties gaismas stiprumam klasēs un attālumiem no pirmā sola līdz tāfelei, un palielinoties pēdējā skola attālumam līdz tāfelei, samazinās arī iespēja labi redzēt informāciju uz tāfeles. Pastāv iespēja, ka šie faktori pasliktina izglītojamo redzi, un līdz ar to pasliktinās atzīmes.
Darbā izmantotās metodes: Literatūras analīze, apraksti, apgaismojuma tabulas, mērījumi.
Darba Struktūra: Darbs sastāv no ievada; Darba pamatdaļām: iepriekšzināmā apraksts, iegūtie rezultāti, autora darbības apraksts; Aptaujas; Secinājumi
Iepriekš zināmā apraksts
Mums ir zināmi kādi attiecīgi normatīvi pastāv klases apgaismojumam un mēbeļu izvietojumam un augstumam, solu attālumiem līdz tāfelei, pastāv Latvijas Republikas Ministru Kabineta Higiēnas prasību vispārējās pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības iestāžu reglamentā. Noteikumi nosaka higiēnas prasības vispārējās pamatizglītības, vispārējās vidējās izglītības un profesionālās izglītības iestādēm. Par noteikumu ievērošanu ir atbildīgs iestādes vadītājs. Noteikumu izpildi kontrolē Valsts sanitārā inspekcija.
Attālums no tāfeles līdz solu rindas pirmajam solam ir ne mazāks par 2 m, līdz pēdējam solam – ne lielāks par 10 m. Attālums no tāfeles apakšējās malas līdz grīdai sākumskolas klašu mācību telpās ir līdz 0,8 m, bet pārējo klašu mācību telpās – līdz 0,9 m. Minimālā platība viena izglītojamā vietai mācību telpā – 2 m2;ķīmijas un fizikas kabinetā – 2,4 m2;darbmācības kabinetā – 4,65 m2;sporta zālē – 8 m2. Mūsuprāt lielākajā daļā no skolas kabinetiem šie likumi netiek ievēroti.
Šajā darbā pievērsīsimies apgaismojuma analīzei skolas telpās, kā arī solu attālumu novērtēšanai un salīdzināšanai ar likumā noteikto normu.
…
Darba tēma: Apgaismojums klašu telpās un solu attālumi līdz tāfelei. Tēmu izvēlējāmies tāpēc, ka to ieteica skolotāja, kā arī tas likās interesanti. Gribējām uzzināt, kā veido ZPD. Slikta apgaismojuma kvalitāte skolās ir raksturīga, tas var radīt kaitējumu redzei, veselībai, vispārējai labsajūtai. Tāpat arī solu attālums līdz tāfelei iespaido redzi negatīvā veidā. Ir veikti dažādi novērojumi, kas pierāda, ka slikta apgaismojuma un nepareizi ievērota solu attāluma ietekmē bērni sāk sliktāk redzēt un agri bērnībā sāk nēsāt brilles vai kontaktlēcas. Šī problēma ir jāpēta un jāmeklē efektīvs risinājums, lai saglabātu skolnieku redzi pēc iespējas ilgāk nesabojātu, lai tie justos komfortabli. Darba mērķis: Noskaidrot apgaismojuma stiprumu Ogres 1. vidusskolas mācību telpās, tā ietekmi uz skolēnu acīm. Kā arī solu attālumus līdz tāfelei un tā ietekmi uz skolēnu. Darba uzdevumi: 1) Iepazīties ar skolas telpu apgaismojumu. Salīdzināt to ar Eiropas un PSRS standartiem. 2) Noskaidrot apgaismojuma ietekmi uz skolēnu. 3) Analizēt, kā solu attālums līdz tāfelei ietekmē skolnieka redzi. 4) Iepazīstināt skolēnus ar iegūtajiem rezultātiem, draudošajām briesmām un kādus pasākumus veikt, lai nesabojātu redzi. Hipotēze: Samazinoties gaismas stiprumam klasēs un attālumiem no pirmā sola līdz tāfelei, un palielinoties pēdējā skola attālumam līdz tāfelei, samazinās arī iespēja labi redzēt informāciju uz tāfeles. Pastāv iespēja, ka šie faktori pasliktina izglītojamo redzi, un līdz ar to pasliktinās atzīmes. Darbā izmantotās metodes: Literatūras analīze, apraksti, apgaismojuma tabulas, mērījumi.
- Apgaismojums klašu telpās un solu attālumi līdz tāfelei
- Lielā franču revolūcija (No Jakobīņiem līdz Napoleonam)
- Uzvarētāju rīcība II pasaules kara beigās, vai mērķis attaisno līdzekļus?
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Uzvarētāju rīcība II pasaules kara beigās, vai mērķis attaisno līdzekļus?
Research Papers for secondary school4
-
Lielā franču revolūcija (No Jakobīņiem līdz Napoleonam)
Research Papers for secondary school3
-
PSRS ārpolitika no 1930.gada līdz 1939.gada vasarai
Research Papers for secondary school9
Evaluated! -
Rīgas tirdzniecība laikā no 13. līdz 15.gadsimtam
Research Papers for secondary school18
-
Pirmais elektrosakaru līdzeklis – telegrāfs
Research Papers for secondary school8