Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:807028
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.02.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 16 units
References: Used
Time period viewed: 2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    3
  Ievads    4
  TEORĒTISKĀ DAĻA    5
1.  Starptautiskās ekonomiskās attiecības    5
1.1.  Ārējā jeb starptautiskā tirdzniecība    5
1.2.  Preču starptautiskā tirdzniecība    6
1.3.  Tehnoloģiju starptautiskā tirdzniecība    7
2.  Absolūtās priekšrocības un relatīvo priekšrocību teorijas    8
3.  Ārējās tirdzniecības politika    10
4.  Imports un eksports    12
4.1.  Imports    12
4.2.  Eksports    14
  PRAKTISKĀ DAĻA    16
5.  Latvijas ārējā tirdzniecība 2007. gadā    16
6.  Svarīgākie Latvijas ārējās tirdzniecības partneri    19
  Secinājumi un priekšlikumi    21
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    23
Extract

Pasaules preču tirgus tradicionāli tiek atpazīts ar starptautisko tirdzniecību, kas ir kādas valsts eksports un imports. Tirgus konkurences mehānisms šajā gadījumā nosaka viena vai otras preces ražošanas efektivitāti, kas attiecināma nevis no vienu uzņēmēju vai firmu, bet gan valsti kopumā. Nacionālo ražotāju radošās darbības produktivitātes robežas no vienas puses un valsts iedzīvotāju pirktspēja no otras puses, kļūst par noteicošajiem faktoriem starpvalstu tirdzniecisko attiecību veidošanā.
Ārējā tirdzniecība ir preču apmaiņa vismaz starp divām vai vairākām valstīm. Ārējā tirdzniecība palīdz nodrošināt cilvēkus ar daudzveidīgām precēm un pakalpojumiem. Jo vairāk valsts integrējas pasaules saimniecībā, jo atvērtāka tā ir. Valsts atvērtību raksturo ārējās tirdzniecības īpatsvars iekšzemes kopproduktā, eksports un imports, ārvalstu investīciju īpatsvars un citi rādītāji. Teorijā uzskatīts, ka mazām valstīm atvērtības pakāpe ir augstāka, jo lielā mērā tās ir atkarīgas no starptautiskās sadarbības.
Autors Latvijas ārējo tirdzniecību izpētīja vispārēji, kā galvenā problēma tika apskatīta importa pieaugums un eksporta samazinājums. Latvijā imports pārsniedz eksportu. Tāpēc bija izstrādāta „Latvijas eksporta veicināšanas programma 2005.-2009.gadam”. Eksporta veicināšanas programma ir vidēja termiņa politikas plānošanas dokuments, kas paredzēts 2005.-2009.gadam un nosaka eksporta veicināšanas mērķus, galvenos uzdevumus un sasniedzamos rezultātus.
Informācijas vākšanai tika izmantoti statistiskie dati.
Pētījuma mērķis
Izpētīt Latvijas ārējo tirdzniecību 2007. gadam.
Pētījuma priekšmets
Latvijas ārējā tirdzniecība
Pētījuma uzdevumi
1)Analizēt motivācijas teoriju.
2)Apkopot savākotos datus par Latvijas ārējo tirdzniecību 2007. gadam salīdzinājumā ar 2006. gadu.
3)Analizēt statistiskos datus par Latvijas nozīmīgākajiem importa un eksporta partneriem.
4)Izdarīt secinājumus par apkopoto informāciju.
Pielietojamās pētīšanas metodes
1)Monogrāfiskā metode.
2)Statistisko pētījumu metode.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register