Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:775427
 
Author:
Evaluation:
Published: 15.12.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 26 units
References: Not used
Time period viewed: 20th century (1900 A.D. to 1999 A.D.
2000 - 2010 years
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Starptautiskā tirdzniecība    4
1.1.  Starptautiskās tirdzniecības finansēšana    4
1.2.  Starptautiskās tirdzniecības galvenie analīzes rādītāji    6
1.2.1.  Tirdzniecības bilance    6
1.2.2.  Maksājuma bilance    7
2.  Latvijas ārējā tirdzniecība    10
2.1.  Latvijas ārējās tirdzniecības politika    12
2.2.  Ārējās tirdzniecības režīma maiņa, iestājoties ES    13
2.3.  Iekšējā tirgus aizsardzība    14
3.  Ekonomiskā sadarbība ar citām valstīm    15
3.1.  Ārvalstu tiešās investīcijas Latvijā    15
3.2.  Ekonomiskā sadarbība ar Apvienoto Karalisti    17
3.3.  Latvijas ekonomiskā sadarbība ar Zviedriju    19
3.3.1.  Zviedrijas divpusējā palīdzība Latvijai    23
3.4.  Latvijas ekonomiskā sadarbība ar ASV    23
3.5.  Latvijas ekonomiskā sadarbība ar Krieviju    25
3.6.  Latvijas ekonomiskā sadarbība ar Vāciju    26
  Secinājumi    29
  Literatūras saraksts    31
Extract

Šajā darbā ir aprakstīta ārējās tirdzniecības loma Latvijas ekonomikā. Ārējai tirdzniecībai ir liela loma katras valsts ekonomikā. Starptautiskā preču maiņa ir visu valstu bagātības avots, jo tā dod iespēju paplašināt specializāciju un labāk izmantot katras valsts ekonomiskos resursus. Jo attīstītāka ir valsts ārējā tirdzniecība, jo attīstītāka un daudzsološāka ir arī valsts ekonomika.
Kursa darba mērķis ir izpētīt ārējās tirdzniecības lomu Latvijas ekonomikā.
Darba uzdevums ir iepazīties ar attiecīgo literatūru un ineterneta avotiem par ārējās tirdzniecības tematu, savākt un izpētīt un analizēt ārējās tirdzniecības datus ar lielākajām valstīm, uz iegūto datu bāzes izdarīt secinājumus.
1. Starptautiskā tirdzniecība
Starptautiskā tirdzniecība ir preču apmaiņa starp divām vai vairākām valstīm, vai, precīzāk, starp dažādu valstu uzņēmumiem. Galvenais iemesls, kādēļ pastāv starptautiskā tirdzniecība, ir suverēnu valstu pastāvēšana it visur pasaulē. Latvija, kā suverēna valsts stājas ekonomiskās attiecībās ar citām pasaules valstīm, gan tuvākajiem kaimiņiem Baltijā, gan tālākiem šo attiecību partneriem – Vāciju, Lielbritāniju, Skandināvijas valstīm, Krieviju, Kazahstānu utt.
Starptautisko tirdzniecību ietekmē dažādi faktori, piemēram, attālums starp valstīm. Šo faktoru apraksta tā sauktais Gravitācijas modelis. Šis modelis nozīmē, ka tirdzniecības apjoms starp divām valstīm ir aptuveni proporcionāls šo valstu iekšzemes kopprodukta lielumam, pie citiem vienādiem nosacījumiem. Tirdzniecības apjoms samazinās, pieaugot attālumam starp šīm valstīm.[5]…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register