Research Papers
Art, History and Culture
Design, Architecture
Arhitektoniskie tipi Liepājas sakrālajās celtnēs-
Arhitektoniskie tipi Liepājas sakrālajās celtnēs
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Ievads | 5 | |
1. | Arhitektonisko tipu raksturojums | 6 |
1.1. | Baroks | 6 |
1.2. | Rokoko | 7 |
1.3. | Gotika | 8 |
2. | Luterāņu baznīcu raksturojums | 9 |
2.1. | Sv. Trīsvienības baznīca | 9 |
2.2. | Sv. Annas baznīca | 11 |
3. | Katoļu baznīcu raksturojums | 14 |
3.1. | Sv. Jāzepa katedrāle | 14 |
3.2. | Sv. Meinarda baznīca | 16 |
4. | Liepājas Sv. Nikolaja Pareizticīgo katedrāle | 17 |
5. | Arhitektonisko tipu salīdzinājums Liepājas ievērojamākajās sakrālajās celtnēs | 19 |
Secinājumi | 21 | |
Speciālo terminu skaidrojumi | 22 | |
Izmantotā literatūra | 23 | |
Pielikums | 24 |
Kopskaitā Liepājā ir vairāk kā 10 baznīcas un pārstāvētākās konfesijas ir katolicisms, luterānisms, pareizticība un baptisms. Šīs baznīcas rotā visu Liepājas ainavu, gan Vecliepāju, gan Jaunliepāju, gan Karostu padarot šīs pilsētas daļas krāšņākas un vilinošākas tūristiem, jo šīs ēkas ir celtas vairāk kā 200 gadus atpakaļ, izturējuša abus pasaules karus un joprojām slejās savā burvīgajā krāšņumā. Lai gan šīs ēkas sāk piemeklēt skarbais laika zobs, ēkām nepieciešama restaurācija, tās joprojām piesaista mūsu skatus un mākslas vērotāju uzmanību, jo Liepājā vērojamas dažādu mākslas stilu izpausmes: baroks, rokoko, klasicisms un Eiropas mākslas neskartā pareizticīgo māksla.
1.1. Baroks
Baroks ir mākslas stils, kas savā dzimtenē Itālijā un tās tuvākajās kaimiņzemēs uzplauka no 16. gadsimta beigām līdz 18. gadsimta vidum, bet visu Eiropu plašāk aptvēra, sākot ar 17. gadsimta otru pusi. Tas bija laiks pēc kontrreformācijas, kad vairums Eiropas valstīs sāka izplatīties revolūcijas draudi. Virknē zemju noritēja nacionālās apvienošanās cīņas, citur plauka absolūtisms. Taču baroka mākslinieciski formālās iezīmes ir apbrīnojami līdzīgas visā pasaulē, šai ziņā tas ir viens no vishomogēnākajiem vēsturiskajiem stiliem un tāpēc visgrūtāk pakļaujas vulgāri mākslinieciskajai stila definīcijai, kurā vienmēr tiek meklēta sabiedriskās apziņas, respektīvi, virsbūves tieša atbilstība bāzei. Taču kopumā jāuzsver, ka baroka laikmetā sabiedrībā valdošajos pasauluzskatos attīstījās priekšstati par Visuma bezgalību, daudzveidību un pasaules mūžīgo mainību, vispārhumānos uzskatus bieži vien nomainīja vispārsabiedriskie. [5, 20]
Baroka arhitektūras mākslas balstītājas bija katoļu garīdzniecība un augstākā laicīgā aristokrātija, kas abas centās nostiprināt savu prestižu arī ar mākslas palīdzību. Ar to arī izskaidrojama šā stila tieksme pēc neparastiem, reprezentatīviem risinājumiem, tieksme pēc dekorativitātes un grandioziem pilsētu, piļu un parku ansambļiem. Tāpēc baroks tik krāšņi uzplauka Romā, kur Vatikāns saglabāja katolicisma pasaules centra nozīmi. Romā šajā laikā attīstījās liela vēriena celtniecība, kas pārvērta to par tipisku baroka ansambļu pilsētu.
Baroka arhitektūra attīstījās no renesanses arhitektūras formām. Baroks renesanses tehnisko skaidrību plastiski deformēja, padarīja to dinamisku, sulīgu, piesātinātu ar kuplām un apjomīgām formām. Gan antablements, gan pilastri tiek stipri izvirzīti ārā no plaknes.…
Zinātniski pētnieciskais darbs par Liepājas baznīcu arhitektūru un interjeru.
- Arhitektoniskie tipi Liepājas sakrālajās celtnēs
- Liepājas Karosta
- Nacistu varu pārdzīvo neliela daļa no Liepājas ebrejiem
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Liepājas Karosta
Research Papers for secondary school3
-
Nacistu varu pārdzīvo neliela daļa no Liepājas ebrejiem
Research Papers for secondary school2
-
Pilsētu rašanās no paleolīta līdz dzelzs laikmetam. Megalītu celtnes
Research Papers for secondary school9
-
Gotikas stila arhitektūra un ievērojamākās celtnes
Research Papers for secondary school8
Evaluated! -
Jūgendstils un atsevišķas Alberta ielas celtnes
Research Papers for secondary school12