Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:124855
 
Evaluation:
Published: 10.03.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 16 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Anotācija    2
  Ievads    5
1.  Arhitektonisko tipu raksturojums    6
1.1.  Baroks    6
1.2.  Rokoko    7
1.3.  Gotika    8
2.  Luterāņu baznīcu raksturojums    9
2.1.  Sv. Trīsvienības baznīca    9
2.2.  Sv. Annas baznīca    11
3.  Katoļu baznīcu raksturojums    14
3.1.  Sv. Jāzepa katedrāle    14
3.2.  Sv. Meinarda baznīca    16
4.  Liepājas Sv. Nikolaja Pareizticīgo katedrāle    17
5.  Arhitektonisko tipu salīdzinājums Liepājas ievērojamākajās sakrālajās celtnēs    19
  Secinājumi    21
  Speciālo terminu skaidrojumi    22
  Izmantotā literatūra    23
  Pielikums    24
Extract

Kopskaitā Liepājā ir vairāk kā 10 baznīcas un pārstāvētākās konfesijas ir katolicisms, luterānisms, pareizticība un baptisms. Šīs baznīcas rotā visu Liepājas ainavu, gan Vecliepāju, gan Jaunliepāju, gan Karostu padarot šīs pilsētas daļas krāšņākas un vilinošākas tūristiem, jo šīs ēkas ir celtas vairāk kā 200 gadus atpakaļ, izturējuša abus pasaules karus un joprojām slejās savā burvīgajā krāšņumā. Lai gan šīs ēkas sāk piemeklēt skarbais laika zobs, ēkām nepieciešama restaurācija, tās joprojām piesaista mūsu skatus un mākslas vērotāju uzmanību, jo Liepājā vērojamas dažādu mākslas stilu izpausmes: baroks, rokoko, klasicisms un Eiropas mākslas neskartā pareizticīgo māksla.

1.1. Baroks

Baroks ir mākslas stils, kas savā dzimtenē Itālijā un tās tuvākajās kaimiņzemēs uzplauka no 16. gadsimta beigām līdz 18. gadsimta vidum, bet visu Eiropu plašāk aptvēra, sākot ar 17. gadsimta otru pusi. Tas bija laiks pēc kontrreformācijas, kad vairums Eiropas valstīs sāka izplatīties revolūcijas draudi. Virknē zemju noritēja nacionālās apvienošanās cīņas, citur plauka absolūtisms. Taču baroka mākslinieciski formālās iezīmes ir apbrīnojami līdzīgas visā pasaulē, šai ziņā tas ir viens no vishomogēnākajiem vēsturiskajiem stiliem un tāpēc visgrūtāk pakļaujas vulgāri mākslinieciskajai stila definīcijai, kurā vienmēr tiek meklēta sabiedriskās apziņas, respektīvi, virsbūves tieša atbilstība bāzei. Taču kopumā jāuzsver, ka baroka laikmetā sabiedrībā valdošajos pasauluzskatos attīstījās priekšstati par Visuma bezgalību, daudzveidību un pasaules mūžīgo mainību, vispārhumānos uzskatus bieži vien nomainīja vispārsabiedriskie. [5, 20]
Baroka arhitektūras mākslas balstītājas bija katoļu garīdzniecība un augstākā laicīgā aristokrātija, kas abas centās nostiprināt savu prestižu arī ar mākslas palīdzību. Ar to arī izskaidrojama šā stila tieksme pēc neparastiem, reprezentatīviem risinājumiem, tieksme pēc dekorativitātes un grandioziem pilsētu, piļu un parku ansambļiem. Tāpēc baroks tik krāšņi uzplauka Romā, kur Vatikāns saglabāja katolicisma pasaules centra nozīmi. Romā šajā laikā attīstījās liela vēriena celtniecība, kas pārvērta to par tipisku baroka ansambļu pilsētu.
Baroka arhitektūra attīstījās no renesanses arhitektūras formām. Baroks renesanses tehnisko skaidrību plastiski deformēja, padarīja to dinamisku, sulīgu, piesātinātu ar kuplām un apjomīgām formām. Gan antablements, gan pilastri tiek stipri izvirzīti ārā no plaknes.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register