Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:538097
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.04.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Klasicisms    3
2.  Ampīrs   
3.  Bīdermeiers   
  Nobeigums   
Extract

19. gadsimta arhitektūra būtiski atšķīrās no iepriekšējos gadsimtos pierastās vienmērīgās attīstības kāda stila ietvaros. 19. gadsimta laikā cits citu nomainīja klasicisms, romantisms, reālisms un impresionisms. Patiesībā 19. gadsimta trīsdesmitajos gados klasicisms noslēdza lielo stilu attīstību. Atšķirībā no iepriekšējiem gadsimtiem katrs mākslas veids gāja savu attīstības ceļu, izkopjot sev raksturīgās īpatnības. Arhitektūras raksturu noteica jaunu celtniecības materiālu apguve. Arhitektūrā trūka vienota stila. Arhitektūrai, strauji augot pilsētām, vajadzēja risināt pilsētbūvniecības jautājumus. Bija jāpārplāno senie kvartāli, jāveido jaunas ielas, prospekti. Industrializācija radīja nepieciešamību pēc rūpnīcu ēkām, tiltiem, dzelzceļa stacijām.
19. gadsimts kļuva par dzelzs un tērauda gadsimtu, kas veicināja metālkonstrukciju attīstību arhitektūrā. Šādas konstrukcijas lieti noderēja tiltu būvē, ceļot rūpnīcas un fabrikas, dzelzceļa stacijas, universālveikalus un citas jauna tipa ēkas.

Klasicisms.

Francijas arhitektūrā valdošais bija klasicisms. Revolūcijas laikā (1780-1800) klasicisms bija lakonisks un skarbs, turpretī impērijas laikā (1804-1830) tas ieguva pompozas un elegantas formas. Napoleona laikā klasicismam piemita reprezentatīvs raksturs. Neatskatoties no 18. gadsimta otrās puses stila principiem, tas kļuva greznāks, majestātisks, dekorā izmantojot Romas impērijai raksturīgo simboliku (Romas ērgļus, bruņas, lauru vainagus, alegoriskas slavas figūras, sfinksas, šķēpus un citu militāro atribūtiku). Izveidojās klasicisma novirziens, kas pazīstams kā ampīrs. Spilgts ampīra piemērs ir Triumfa arka Parīzē, Š. De Golla laukumā, kuras autors bija arhitekts Žans Šalgrēns. Ampīra stila interjeri tika izveidoti Fontenblo, Malmezones, Tilerī, Senklū un citās pilīs, kur lielākās veiksmes saistāmas ar arhitektiem Šarlu Persjē un Pjēru Fontēnu. Specifiskā īpatnība, kas atšķīra ampīra dekoru no klasicisma dekora, bija ēģiptiešu mākslas formu (sfinksu) izvietojums.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register