Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:971321
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.08.2004.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 17 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Pieprasījuma līknes nobīdes    4
2.  Ārpuscenas faktori    4
3.  Preču subjektīvais novērtējums    5
4.  Tūrisms    7
4.1.  Tūrisma subjektīvā novērtējuma nozīmīgums    8
4.2.  Tūrisma subjektīvā novērtējuma analīze    9
5.  Aptauju rezultāt    14
  Secinājumi un priekšlikumi    17
  Izmantotās literatūras un avotu saraksts    18
Extract

Pircēju ekonomisko uzvedību nevar pamatoti izprast bez to psiholoģiskām niansēm. Tāpēc vienlaikus aktuāla kļūst preču subjektīva novērtējuma problēma.
Problēma rodas tajā, ka mēs par tūristu motivāciju zinām relatīvi maz.
Pastāv dažādi cilvēku viedokļi un gaumes, uzskati un priekšstati par produkciju, tāpēc būtiski ir izprast, noteikt un veikt secinājumus par gaumes izmaiņām.
Pie tam tūrisms ir ļoti aktuāla tēma Latvijā, kura strauji progresē, un tomēr vēl ir tikai attīstības stadijā un tāpēc ir jāpapildina un jāpilnveido. Šajā nozarē ir saskatāmas nākotnes perspektīvas un potenciāls. Šī pakalpojumu sfēra spēj progresēt neiedomājamos tempos, jāprot tikai to pareizi izmantot un piedāvāt.
Šī referāta mērķis ir izpētīt patērētāju gaumi ietekmējošos faktorus, tūristu uzvedību un izpētīt iedzīvotāju vēlmes, viedokļus un motivāciju.
Pamatojoties uz darba mērķiem, darbam izvirzīju sekojošus uzdevumus: izpētīt gaumes izmaiņas, tūristu uzvedību un to vēlmes, viedokļus un motivāciju un salīdzināt dažādas patērētāju reakcijas uz piedāvāto.
Referāta veidošanā tika izmantota jaunākā literatūra par tūrismu, ārpuscenas faktoriem un cita ekonomiska satura literatūra, kā arī žurnāli, aptaujas rezultāti un Rīgas tūrisma aģentūras sniegtā informācija.
Mainoties katram faktoram, līkne pārbīdas vienā vai otrā virzienā. Labvēlīgi (pozitīvi) mainoties gaumei, pieprasījuma līkne virzīsies pa labi, t.i., D1 D2, turpretī, ja nelabvēlīgi (negatīvi), līkne bīdīsies pa kreisi, t.i., D1 D3 .

2. Ārpuscenas faktori.

Patērētāja izvēli pirkt vienu vai otru preci vai izmantot vienu vai otru pakalpojumu var ietekmēt visdažādākie faktori. Viens no ietekmējošim līdzekļiem ir pašas preces vai pakalpojuma cena, kas šajā referātā netiks apskatīta. Šajā darbā tiks apskatīti pieprasījumu ietekmējošie ārpuscenas faktori. Ārpuscenas faktori ir faktori, kas var radīt kādas preces pieaugumu vai samazinājumu, pastāvot jebkurai cenai [3, 53]. Tie ir [3, 53; 7, 26]:
1.Preču subjektīvais novērtējums;
2.Pircēju skaits;
3.Patērētāju ienākumi;
4.Citu preču cenas jeb atkarības efekts;
5.Cenu un ienākumu prognozes;
6.Jaunas preces un preču kvalitāte;
7.Preču pārdošana uz kredīta;
8.Klimatiskie apstākļi;
9.Politiskie un sociālie “sprādzieni”.
“Ārpuscenu faktoru iedarbība uz pieprasījuma izmaiņām vienmēr saistās ar noteikta rakstura pircēju uzvedības motivāciju. Kādas preces pieprasījums ir vistiešāk saistīts ar pircēja subjektīvo izvēli. Turklāt sakarā ar subjektīvo nostāju (aksioloģisko motivāciju) pircējs dod priekšroku vienām precēm, atlasa tās preces, kas viņu zināmā secībā visvairāk vilina pirktspējas robežās. Pret plašu preču klāstu pircējs ir gaužām vienaldzīgs. Viņa ekonomiskā uzvedība nepārvēršas šo preču pieprasījumā. Toties noteiktas preces dilstošā kārtībā ir pastiprināta pieprasījuma objekti”. [7, 28] …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register