Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
5,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:982120
 
Evaluation:
Published: 16.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
  Maizes nozares raksturojums    4
  Maiznieku biedrība    6
  Maizes patēriņš    7
  Mazie uzņēmumi    7
  Maizes ceptuvju apvienošanās    8
  Maizes cenas    9
  A/s “Hanzas maiznīcas” raksturojums    12
  Uzņēmuma A/s “Hanzas maiznīca” bilances raksturojums    17
  Bilances zelta likumi    17
  Struktūras raksturojums 2003. un 2004. gadam    18
  Struktūras raksturojums 2004. un 2005. gadam    19
  Dinamikas analīze 2004. un 2003. gadam    19
  Dinamikas analīze 2005. un 2004. gadam    20
  Secinājumi    21
  Priekšlikumi    22
  Izmantotā literatūra    23
  Pielikums    24
Extract

Maizes nozares raksturojums

Latvija ir viena no tām ES valstīm, kas var lepotie ar stiprām maizes cepšanas tradīcijām un plašu sortimentu. Nav daudz tādu ES valstu, kur tirgotāji cilvēkiem dod iespēju izvēlēties starp desmitiem maizes šķirņu sev tīkamāko. Taču Latvijā maizes tirgus pamazām mainās neatkarīgi no pircēju vēlmes, jo arvien lielāku vietu ieņem lielražotāji.
Divi lielākie ražotāji nodrošina 60% no Rīgas tirgus, pārējo lielāko ražotāju galvenie tirgi ir Rīgā un lielās pilsētās. Reģionos spēcīgākas ir vietējo ražotāju pozīcijas.

Diagrammā redzams, ka Lielākā tirgus daļa Rīgā ir Hanzas maiznīcai, bet pārējā Latvijas daļā citiem maizes uzņēmumiem. Savukārt mazākā tirgus daļa Rīgā ir Dinella miznīcai, bet pārējā Latvijas daļā Fazer maiznīcai.
60% līdz 80% no lilveikalu maizes piedāvājuma plauktos aizņem lielražotāju prece – “Hanzas maiznīca”, “Fazer maiznīca Druva”, Daugavpils “Dinella maiznīca”, kā arī Liepājas un Jelgavas maizes cepēju “JLM grupa” ražojumi.
Latvijas pircējs ir izvēlīgs. Cilvēkiem dažādība, viņiem gribas ko īpašu. Pateicoties šādai kaprīzei, savu tirgus daļu stabili notur dabiskās maizes cepēji, piemēram, “Lāču” maize, vairāku maizes cepēju apvienība “Laviešu maiznieks”, Limbažu “N.Bomja maiznīca Lielezers”, aromātiskās ekolģiskās maizes cepēji “Ķelmēni” Gulbenes rajonā un vēl virkne citu. Šajā nosacīti mazo maiznieku kategorijā viszaļāk dzīvo tie, kas, savu vietu tirgū jau sen kā iekarojuši ar nemainīgi augstu kvalitāti, spēj pārsteigt ar plašu sortimentu, vēlams tādu, kas nedublē lielražotāju piedāvājumu, kā arī stingri rokās notur savu reģionālo tirgotāju interesi.
Šobrīd Latvijas tirgū turas apmēram 100 dažāda izmēra maiznīcu. Katra no tām cenšas iegūt daļu no tiem 26 kg baltmaizes un 35 kg rudzu un saldskābās maizes, ko ik gadu apēd viens Latvijas iedzīvotājs. Tirgus eksperti norāda – konkurence ir milzīga un no tirgus pirmie aiziet tie mazie vai vidējie ražotāji, kas cep tradicionālās maizes šķirnes par zemu cenu.[3]
Lauksaimniecības tirgus veicināšanas centra dati liecina, ka maizes tirgus ietilpība naudas izteiksmē ir apmēram 100 miljoni latu ar tendenci samazināties. Sarūk kviešu jeb baltmaizes, arī rudzu maizes patēriņš, turpretī saldskābās maizes patēriņš ir stabils. Aizvien nozīmīgāko vietu tirgū ieņem pelēkās jeb graudu maizes, jo dietologi veiksmīgi radījuši viedokli par to veselīgumu.

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −6,48 €
Work pack Nr. 1178231
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register