Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:327102
 
Evaluation:
Published: 16.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 11 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  ievads   
1.  Uzņēmuma vide   
2.  Uzņēmuma “Hanzas maiznīca” darbība   
2.1.  SVID analīze   
3.  darbības reglamentējošā tiesiskā bāze   
4.  Uzņēmuma mikro vides analīze   
4.1.  Konkurenti   
4.2.  Maikla Portera 5 spēku modelis   
4.3.  Vispārējā konkurentu novērtēšanas metode   
4.4.  Patērētāji   
4.5.  Piegādātāji   
4.6.  Starpnieki   
4.7.  Sabiedrība   
  Secinājumi   
Extract

1. UZŅĒMUMA VIDE
Uzņēmuma vide ir objektīvu un subjektīvu faktoru kopums, kas ietekmē uzņēmējdarbības situāciju noteiktā laika periodā.
Uzņēmējdarbības mikrovide ir uzņēmuma iekšējā vide, kurā notiek konkrētu uzņēmējdarbības lēmumu pieņemšana. To veido pats uzņēmums, kā arī subjekti preču un pakalpojumu tirgū, kuri tieši vai netieši ir saistīti ar uzņēmuma darbību un tādejādi ietekmē tā darbību rezultātus. Iekšējo vidi veido tie faktori, kurus uzņēmējs var ietekmēt vai mainīt īsākā vai ilgākā laika periodā. (Abizāre, 2004, 10.lpp.)
Mārketinga vide ir uzņēmuma darbību ietekmējošo labvēlīgo un nelabvēlīgo faktoru kopums, kas izraisa nepieciešamību tos izmantot vai pārvarēt, lai īstenotu mārketinga mērķus.(Pavloviča, 2003, 87.lpp.)
Mārketinga vide sastāv no vairākām jomām, kurās firmai ir jāatrod jaunas iespējas savu preču realizēšanā. Jebkurai firmai laikus jāpamana potenciālu briesmu rašanās, kas saistītas ar preču realizāciju. Mārketinga vide ietver spēkus, kas ietekmē firmas spējas nodibināt un uzturēt kontaktus ar tirgu.
Mārketinga vide – aktīvo subjektu un spēku mijiedarbība, kas darbojas aiz firmas robežām un spēj ietekmēt mārketinga dienesta vadības iespējas nodibināt un uzturēt veiksmīgas sadarbības attiecības ar mērķa klientiem.
Starp uzņēmumu un uzņēmējdarbības vidi notiek pastāvīga mijiedarbība. Šī mijiedarbība ir abpusēja. No vienas puses, uzņēmums ar savām daudzajām aktivitātēm ietekmē uzņēmējdarbības vidi; no otras puses, uzņēmējdarbības vide liek uzņēmumam darboties tādā vai citādā veidā.
Uzņēmējdarbības vidi var iedalīt mikrovidē un makrovidē.
Mikrovide – spēki, kam ir tiešs sakars ar pašu firmu un tās iespējām klientu apkalpošanā ( t.i. pati firma, tās piegādātāji, mārketinga starpnieki, klienti, konkurenti un kontaktauditorijas). (Ozola-Jaunarāja, 2002, 83.lpp.)

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register