Neskatoties uz to, ka skatoties Džārmuša filmas liekas, ka tās nevarētu būt radījis amerikānis (pastāvot zināmiem stereotipiem par Ameriku un Holivudu), viņš tomēr tas ir, un līdz ar to, protams, savās filmās attēlo sev zināmo vidi, tas ir – ASV. Tomēr, cik noprotams no lasītā par viņu un arī kā to apstiprina viņa filmas, viņš nejūtas tai īsti piederīgs. Vai pareizāk sakot, viņš nav piederīgs tipiskajai amerikāņu mazpilsētai (kāda viņš pats ir uzaudzis) ar tās standartiem (TV, mašīna, māja utt.) Līdz ar to viņa filmās parasti tiek dekonstruēts zināmais Amerikas tēls, kas tiek kultivēts vairums Holivudas produkcijas filmās (vai jebkādos masu medijos) un ir iesakņojies gan pārējās pasaules, gan, iespējams, pašu amerikāņu apziņā. Tāpēc arī tālāk es apskatīšu vairākas Džārmuša filmas un mēģināšu paanalizēt sīkāk, kādā veidā viņš Ameriku attēlo.
Es gan neapskatīšu visas viņa filmas, bet vairāk tās, kurās, manuprāt, visvairāk ir redzams šis Amerikas tēls – „Noslēpumu vilciens”, „Dīvaināk par paradīzi”, „Nakts uz zemes” (pirmās divas daļas). Pie tam, runājot par Amerikas attēlošanu, man šķiet, ka var runāt par diviem veidiem. Pirmkārt, par pašu vienkāršāko, tas ir, Amerikas ainavas, pilsētvides attēlošanu, kas ir redzama gandrīz katrā filmā vairāk vai mazāk Un, otrkārt, par to, kā tiek attēloti cilvēki Amerikā, ārzemnieku viedoklis par to, vispār salīdzinājums starp amerikāņiem un citiem. …