-
Atmiņa, tās procesi un veidi
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
1. | Atmiņas jēdziens | 4 |
2. | Atmiņas struktūra | 5 |
3. | Atmiņas veidi | 7 |
4. | Atmiņas procesi | 8 |
5. | Atmiņas semantiskā organizācija | 9 |
6. | Aizmiršana | 10 |
Secinājumi | 12 | |
Izmantotās literatūras saraksts | 13 |
Atmiņa ir pagātnes pieredzes organizēšanas un saglabāšanas process, kas ļauj atkārtoti izmantot šo pieredzi pašreizējā dzīvē.
Var rasties jautājums, cik plaša ir cilvēka atmiņa. Ir pat izrēķināts, ka cilvēka smadzenes var sevī ietilpināt apmēram 1020 informācijas vienību. Tas nozīmē, ka katrs var atcerēties visu informāciju, kas atrodas miljoniem grāmatu sējumos Nacionālajā bibliotēkā. Sākotnēji tas var likties neticami. Bet jau vēsturē tiek minēti cilvēki ar fenomenālu atmiņu.
Vēsturnieki apgalvo, ka Jūlija Cēzars un Maķedonijas Aleksandrs atcerējās gan pēc izskata, gan pēc vārdiem visus savus karavīrus, kusu skaits sniedzās līdz pat 30 tūkstošiem. Seneka spēja atkārtot vienreiz dzirdētus savstarpēji nesaistītus 2000 vārdus. Savukārt krievu šahists Aļehins varēja spēlēt pēc atmiņas vienlaikus ar 30–40 partneriem.
Interesanti ir fenomenālas atmiņas piemēri mākslas pasaulē. Franču māksliniekam Gistavam Dorē reiz izdevējs lika uzzīmēt pēc fotogrāfijas kalnu ainavu. Mākslinieks piemirsa šo fotogrāfiju paņemt līdzi, bet nākamajā dienā atgriezās ar absolūti precīzu šīs fotogrāfijas kopiju, ko bija uzzīmējis tikai pēc atmiņas. Izcilais komponists Amadejs Mocarts bija apveltīts ar tik labu dzirdes atmiņu, ka spēja pierakstīt apjomīgu skaņdarbu, tikai vienreiz to dzirdējis.1
Atmiņas pamati veidojas dažos pirmajos mēnešos pēc dzimšanas. Paši mazākie bērni var atcerēties atsevišķus notikumus dažu dienu vai pat nedēļu ilgā laikā. Kerolīna Rovī-Kollere veicis vairākus pētījumus, kas izpētīja jaundzimušo spēju atcerēties. Pētījumu veica, virs šūpuļa, kurā atradās divus trīs mēnešus vecs bērns, tika piekarināta elektroniskā mantiņa, kas ar aukliņu tika piesieta pie bērna kājas, un bērns dažu minūšu laikā bērns iemācījās iedarbināt mantiņu, kustinot kāju, pie kuras bija piesieta šī mantiņa. …
Referāta nosaukums ir „Atmiņa, tās procesi un veidi”. Jebkurā darbībā vienmēr noteikta loma ir atmiņai, un mūsu rīcību vienmēr ietekmē tas, ko atceramies, vai nu šīs atmiņas apzināmies vai nē. Atmiņa ietver daudzveidīgu pieredzi – daži ir katra cilvēka personīgie, neatkārtojamie pārdzīvojumi, bet citi ir atmiņas par notikumiem pasaulē, kas attiecas uz visiem; dažas ir atmiņas par faktiem vai uzskatiem, kas saistās ar mūsu pašu pieredzi, bet citas ir atmiņā iegūlušās iemaņas, kas dod iespēju kaut ko konkrētu paveikt. Referāts sastāv no sešām nodaļām. Pirmajā nodaļā ir sniegts atmiņas vispārīgs raksturojums. Otrajā nodaļā ir aprakstīta atmiņas struktūra un sniegts atsevišķu struktūras elementu raksturojums. Trešajā nodaļā ir sniegti atmiņas veidi pēc vairākām kategorijā. Atmiņas procesi aprakstīti ceturtajā nodaļā. Piektā nodaļa veltīta atmiņas semantiskajai organizācijai. Sestajā nodaļā dots vispārējs ieskats aizmiršanas jēdzienā. Izstrādājot referātu, tika izmantotas psiholoģijas grāmatas latviešu un krievu valodā, kā arī tika vākta informācija internetā par atmiņu, tās veidiem, procesiem u.c. referāta tēmu skarošiem jautājumiem.
- Atmiņa, tās procesi un veidi
- Atmiņas procesi un attīstība policijas darbā
- Partnera ietekmēšanas veidi saskarsmē
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Atmiņas procesi un attīstība policijas darbā
Research Papers for university21
-
Partnera ietekmēšanas veidi saskarsmē
Research Papers for university6
-
Intervija – veidi, kļūdas, darba intervijas specifika
Research Papers for university12
Evaluated! -
Normu jaunrades jēdziens, principi un veidi
Research Papers for university6
-
Psiholoģiskie procesi grupā
Research Papers for university7