Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:189192
 
Evaluation:
Published: 08.04.2009.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    3
1.  Atmiņas jēdziens    4
2.  Atmiņas struktūra    5
3.  Atmiņas veidi    7
4.  Atmiņas procesi    8
5.  Atmiņas semantiskā organizācija    9
6.  Aizmiršana    10
  Secinājumi    12
  Izmantotās literatūras saraksts    13
Extract

Atmiņa ir pagātnes pieredzes organizēšanas un saglabāšanas process, kas ļauj atkārtoti izmantot šo pieredzi pašreizējā dzīvē.
Var rasties jautājums, cik plaša ir cilvēka atmiņa. Ir pat izrēķināts, ka cilvēka smadzenes var sevī ietilpināt apmēram 1020 informācijas vienību. Tas nozīmē, ka katrs var atcerēties visu informāciju, kas atrodas miljoniem grāmatu sējumos Nacionālajā bibliotēkā. Sākotnēji tas var likties neticami. Bet jau vēsturē tiek minēti cilvēki ar fenomenālu atmiņu.
Vēsturnieki apgalvo, ka Jūlija Cēzars un Maķedonijas Aleksandrs atcerējās gan pēc izskata, gan pēc vārdiem visus savus karavīrus, kusu skaits sniedzās līdz pat 30 tūkstošiem. Seneka spēja atkārtot vienreiz dzirdētus savstarpēji nesaistītus 2000 vārdus. Savukārt krievu šahists Aļehins varēja spēlēt pēc atmiņas vienlaikus ar 30–40 partneriem.
Interesanti ir fenomenālas atmiņas piemēri mākslas pasaulē. Franču māksliniekam Gistavam Dorē reiz izdevējs lika uzzīmēt pēc fotogrāfijas kalnu ainavu. Mākslinieks piemirsa šo fotogrāfiju paņemt līdzi, bet nākamajā dienā atgriezās ar absolūti precīzu šīs fotogrāfijas kopiju, ko bija uzzīmējis tikai pēc atmiņas. Izcilais komponists Amadejs Mocarts bija apveltīts ar tik labu dzirdes atmiņu, ka spēja pierakstīt apjomīgu skaņdarbu, tikai vienreiz to dzirdējis.1
Atmiņas pamati veidojas dažos pirmajos mēnešos pēc dzimšanas. Paši mazākie bērni var atcerēties atsevišķus notikumus dažu dienu vai pat nedēļu ilgā laikā. Kerolīna Rovī-Kollere veicis vairākus pētījumus, kas izpētīja jaundzimušo spēju atcerēties. Pētījumu veica, virs šūpuļa, kurā atradās divus trīs mēnešus vecs bērns, tika piekarināta elektroniskā mantiņa, kas ar aukliņu tika piesieta pie bērna kājas, un bērns dažu minūšu laikā bērns iemācījās iedarbināt mantiņu, kustinot kāju, pie kuras bija piesieta šī mantiņa. …

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register