Research Papers
Humanities
Pedagogy
Atmiņas, uzmanības un domāšanas ietekme uz skolēna vidējo...-
Atmiņas, uzmanības un domāšanas ietekme uz skolēna vidējo atzīmi
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 3 | |
I. | Atmiņas, uzmanības un domāšanas procesi. Teorētiskais pamatojums | 4 |
1.1. | Atmiņa | 4 |
1.1.1. | Atmiņas struktūra un procesi | 8 |
1.2.1. | Aizmiršana | 10 |
1.2.3. | Interesanti fakti par atmiņu | 11 |
1.2. | Uzmanība | 13 |
1.2.1. | Uzmanības īpašības | 14 |
1.2.2. | Interesanti fakti par uzmanību | 15 |
1.3. | Domāšana | 16 |
1.3.1. | Domāšanas veidi un formas | 17 |
1.3.2. | Domāšanas operācijas | 19 |
1.3.3. | Interesanti fakti par domāšanu | 20 |
II. | Atmiņas, uzmanības un domāšanas empīriskais pētījums | 21 |
2.1. | Metožu izvēles pamatojums | 21 |
2.2. | Atmiņas testu rezultāti | 22 |
2.3. | Uzmanības testu rezultāti | 24 |
2.4. | Domāšanas testu rezultāti | 26 |
2.5. | Kopsavilkums | 28 |
Secinājumi | 29 | |
Literatūras saraksts | 30 | |
Pielikums | 31 |
“Izskaidrojums tam, kālab kāds [kaut ko] atceras, nav jāmeklē nekur tālu, bet gan saiknē ar [šim kaut kam] līdzīgo, pretmeto vai esošo.” (Aristotelis)
Jēdzienam “atmiņa” nevar atrast vienu konkrētu definīciju, tam ir daudz un dažādu skaidrojumu.
Atmiņa:
Pagātnes pieredzes organizēšanas un saglabāšanas process, kas ļauj atkārtoti izmantot šo pieredzi pašreizējā dzīvē. 1
Uzņemto priekšstatu uzglabāšanas un atkārtošanas spēja. Mūsu psihiskie pārdzīvojumi, kas, ierosinādami nervus un to centrus uz darbību, rada nervu pārmaiņas, it kā zīmes, dispozīcijas2. Tās dod iespēju atkārtot uzņemtos priekšstatus tad, kad vairs nedarbojas šie kairinājumi, kuri viņus radīja.3
Psihiska izziņas sistēma, kas nodrošina informācijas iegaumēšanu, saglabāšanu, aktualizēšanu un aizmiršanu.3
Viens no galvenajiem psihiskās izziņas procesiem, kas nodrošina informācijas iegaumēšanu, saglabāšanu, aktualizēšanu (atpazīšanu un atveidošanu) un aizmiršanu. Atmiņa saista informāciju par pagātni, tagadni un nākotni, tā ir mācāmības un attīstības pamatnosacījums.4
Atspoguļošanas process, taču atspoguļots tiek ne tikai tas, kas iedarbojas uz pašreizējo, bet arī tas, kas noticis pagātnē. Atmiņa ir apziņas funkcija, kas izpaužas visu agrāko parādību pārdzīvojumu uzglabāšanā. Tai ir svarīga loma cilvēka dzīvē, jo ar tās palīdzību cilvēks uzkrāj zināšanas un pēc vajadzības var tās izmantot praksē. Atmiņa cieši saista cilvēka pagātni, tagadni un nākotni. Pateicoties atmiņai, cilvēks atspoguļo iepriekš uztvertās parādības, kas konkrētajā brīdī uz viņu neiedarbojas. Visi agrāk pārdzīvotie priekšstati uzglabājas atmiņā.5
Spēja saglabāt un atcerēties iepriekšējo pieredzi. Psiholoģijā atmiņu pieskaita pie to psihisko procesu kategorijas, kas piedalās jebkuru citu psihisko aktu nodrošināšanā, uzturot to veselumu. Atmiņa savieno subjekta pagātni, tagadni un nākotni. Tās pamatā ir nervu sistēmas spēja saglabāt informāciju, pateicoties noteiktām pārmaiņām nervu šķiedrās, atbildot uz iedarbību.6
Atmiņa ir viens no interesantākajiem un brīnumainākajiem psihiskajiem procesiem, kas ļauj mums atcerēties un saglabāt savā prātā dažāda veida informāciju – zināšanas, notikumus, atgadījumus, sajūtas, skaņas, cilvēku sejas, balsis, deju soļus, smaršas, garšas, dažādu lietu un priekšmetu izskatu utt. (šajā nodaļā analizēta un apkopota informācija galvenokārt izmantojot tādas grāmatas kā “Psiholoģija vidusskolai. Skolēna grāmata”, Roberta Ķīļa sastādītā grāmata “Atmiņa un vēsture no anrtropoloģijas līdz psiholoģijai”, K.Ašmanis “Psiholoģija” un P.Birkets “Pedagoģiskā psiholoģija”).
Eksperimentāli psiholoģiskos pētījumus 19.gs. pēdējā ceturksnī aizsāka G.Ebinghauzs, kas noskaidroja svarīgas kvalitatīvas likumsakarības, bezsaturīga stimula materiāla iemācīšanā, saglabāšanā un iegaumēšanā.7
No atmiņas izkoptības pakāpes un dominējošajām formām atkarīga cilvēka piemērotība noteiktai profesijai. Neviens cilvēks nevar apgalvot, ka viņam ir ideāli laba, nemainīga atmiņa, jo tās darbu ietekmē dažādi faktori - citi pozitīvi, piemēram, svaigs gaiss, bet citi otrādi – negatīvi. Atmiņu pavājina gan nogurums, gan dažādu antibiotiku lietošana.…
Ievads Atmiņas, uzmanības un domāšanas procesi. Teorētiskais pamatojums Atmiņa Atmiņas struktūra un procesi Aizmiršana Interesanti fakti par atmiņu Uzmanība Uzmanības īpašības Interesanti fakti par uzmanību Domāšana Domāšanas veidi un formas Domāšanas operācijas Interesanti fakti par domāšanu Atmiņas, uzmanības un domāšanas empīriskais pētījums Metožu izvēles pamatojums Atmiņas testu rezultāti Uzmanības testu rezultāti Domāšanas testu rezultāti Kopsavilkums Secinājumi Literatūras saraksts Pielikumi
- Atmiņas, uzmanības un domāšanas ietekme uz skolēna vidējo atzīmi
- Cilvēka ikdienas notikumu ietekme uz miegu
- Pusaudžu perioda ietekme uz savstarpējām attiecībām
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Cilvēka ikdienas notikumu ietekme uz miegu
Research Papers for secondary school34
-
Pusaudžu perioda ietekme uz savstarpējām attiecībām
Research Papers for secondary school30
-
Cilvēka izvēli ietekmējošie faktori
Research Papers for secondary school33
-
Reklāmas ietekme jauniešu vecumposmā
Research Papers for secondary school31
-
Faktori, kas ietekmē cilvēka ģērbšanās stilu
Research Papers for secondary school28