Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:759409
 
Author:
Evaluation:
Published: 16.05.2008.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 22 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    4
  Darbības vārda izteiksmes latviešu valodā    5
  Īstenības izteiksme jeb indikatīvs    5
  Vēlējuma izteiksme jeb kondicionālis    6
  Vajadzības izteiksme jeb debitīvs    6
  Pavēles izteiksme jeb imperatīvs    7
  Atstāstījuma izteiksme jeb relatīvais mods    8
  Atstāstījuma izteiksmes cilme    10
  Atstāstījuma izteiksmes interpretācija    10
  Publicistika un publicistikas valodas stils    11
  Publicistikas valodas stila pazīmes    12
  Publicistikas valodas stila funkcijas    13
  Publicistikas valodas stilā izmantojamie līdzekļi    14
  Atstāstījuma izteiksme publicistikā    16
  Atstāstījuma izteiksmes laika un kārtas kategorijas publicistikā    16
  Attieksme pret runas momentu    17
  Īstenības izteiksmes pagātnes formu izteikšana atstāstījuma izteiksmē    18
  Atstāstījuma izteiksmes modalitāte un tās izpausmes    18
  Saikne ar laika formām    19
  Gramatiskā sinonīmija    20
  Modālās izpausmes semantikā    20
  Atstāstījuma izteiksmes lietojums dažādos publicistikas žanros viena laikraksta ietvaros    21
  Apraksts    22
  Intervija    24
  Feļetons    25
  Secinājumi    27
  Izmantotā literatūra    28
  Avoti    28
  Teorētiskā literatūra    28
Extract

Atstāstījuma izteiksme ir viens no darbības vārda kategoriju elementiem, kam ikdienas valodas līdzekļu lietojumā pievērsts maz uzmanības. Tās formas praktiski lietotas, balstoties uz jau izstrādātiem valodas lietojuma ieradumiem. Valodnieku mērķis ir censties aktualizēt valodas formu pareizu lietojumu un to faktisko atbilsmi literārās valodas normām.
Publicistika ir tā sfēra, kurā visprecīzāk iespējams konstatēt valodas patiesā lietojuma veidus sabiedrībā. Publicistika aptver visus valodas stilus un tos atspoguļo reālā, no mūsdienu lietotās valodas skatījuma un izmantojuma iespējām, kas ir ideāli piemērota vide pētījumu veikšanai.
Šī darba ietvaros centīšos izprast un konstatēt atstāstījuma izteiksmes vietu publicistikā, tās lietojuma biežumu, aktualitāti un funkcionālo izmantojumu publicistikā kā tādā, kā arī veikšu nelielu ieskatu publicistikas žanros izmantojamo atstāstījuma izteiksmes gadījumu raksturošanā. Lai veiktu šo uzdevumu, vispirms jāapkopo teorētiskais materiāls, kas atrodams jau iepriekš veiktajos pētījumos par atstāstījuma izteiksmi, arī par izteiksmes kategorijām vispār, tāpat arī nepieciešama izpratne par jautājumiem, kas raksturo publicistiku un publicistikas valodas stilu.
Visi pētījumi tiks veikti tikai vienā no manis izvēlētajiem publicistikas līdzekļiem – laikrakstos. Plašāki pētījumi, izmantojot arī citus publicistikas sniegtos materiālus un to analīzi, iespējams, tiks veikti tālākā nākotnē turpmāku pētījumu veikšanas procesā jau augstākā kvalitātē un izvērstākā līmenī.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register