Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
7,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:529568
 
Author:
Evaluation:
Published: 23.01.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 44 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Pedagoģijas un psiholoģijas zinātnieku atziņas par sociālo atstumtību   
1.1.  Sociālās atstumtības teorijas   
1.2.  Sociālās atstumtības rašanās riska faktori sākumskolā   
2.  Pedagoģisko paņēmienu izstrāde sociālās atstumtības mazināšanai skolēniem ar mācību traucējumiem   
2.1.  Sākumskolēnu ar mācību traucējumiem attīstības raksturojums   
2.2.  Sākumskolēlu ar mācību traucējumiem sociālās atstumtības riska rosinošie faktori   
2.3.  Ieteikumi 1.līdz 4.klašu skolotājiem skolēnu sociālās atstumtības riksa faktoru mazināšanai   
  Secinājumi   
Extract

Secinājumi
Uz teorētiskā pētījuma par atstumtības mazināšanas iespējām skolēniem ar mācību traucējumiem bāzes, hipotēze ir daļējiapstiprinājusies..
Secinām, ka saistībā ar atstumtības problēmu – skolēna attīstību sekmējoša vide ietekmē viņa mācību sasniegumus un spēju kontaktēties un sadarboties ar saviem vienaudžiem. Skolēnam, kuram ir mācību traucējumi, pazeminās pašnovērtējums, pieaug trauksme. Atstumtība var tikt uzskatīta par attieksmju izpausmi. Pozitīvas attieksmes sekmē sadarbību, izpalīdzēšanu. Negatīvas attieksmes bieži kļūst par nesaskaņu, strīdu un konfliktu cēloņiem.
Konstatējam, ka saskarsmei cilvēka dzīvē ir noteicoša nozīme, jo personības attīstība un socializācija bez tās nav iespējama. Katram cilvēkam, tāpat kā gaiss un ūdens, ir vajadzīgas attiecības ar citiem cilvēkiem. Atstumtība saistīta ar vidi, kurā notiek vai nenotiek skolēna realizēšanās.
Trūcīgo un sociāli nelabvēlīgo ģimeņu bērni nereti tiek izolēti no klases skolēnu puses, tiek atstumti, bērniem grūti iekļauties sabiedrībā, visu dienu viņi jūtas nomākti un skolā no mācību vielas maz dzirdējuši un iegaumējuši. Tika konstatēta reālā situācija sākumskolā.
Secinām, ka nesekmība visbiežāk skar skolai nesagatavotus bērnus. Vājas sekmes var būt arī nepilnvērtīgam skolēnam, kuram piemīt fiziskas nepilnības vai traucēta iekšējās sekrēcijas dziedzeru darbība. Fizioloģiskā nepilnvērtība bieži vien pāriet psiholoģiskā nepilnvērtībā. Tas iekļauj nenoteiktību, nepastāvību, atkarību, niecību u. c., kas izraisa problēmas mācībās, pazeminot skolēna sekmes.
Secinām, ka, ja skolēns iemācīsies kaut ko padarīt labi, tad šo prasmi varēs pārnest arī uz citām darbības jomām, to vidū arī uz mācībām.
Lai iegūtu informāciju par atstumtības problēmām sākumskolā, tiek realizēta sociometriskā aptauja. Sociometriskā pētījuma analīzes rezultātā varam konstatēt, ka pavisam ir trīs atstumtie skolēni. Sekmju analīzes rezultātā varam secināt, ka sociālā atstumtība ir cieši saistīta ar mācību traucējumiem, to pierāda sociāli atstumto skolēnu zemās sekmes.

Atstumtības mazināšanas iespējas:
• Nodrošināt atbalstu skolēniem iekļauties klases vidē.
• Uzlabot skolēnu sekmes, motivējot skolēnus mācīties.
• Lai risinātu uzvedības problēmas, kuras ietekmē skolēnu atstumtību, pedagogam vēlams:
Ieklausīties skolēnos.
Sadzirdēt skolēnus.
Izprast skolēnu uzvedības iemeslus.
Just līdzi konkrētam skolēnam.
Palīdzēt tīkoties konkrētā situācijā.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register