Darba tēma: Attēla kvalitāte.
Mūsdienās tik daudz cilvēku savā ikdienā izmanto vienkāršas tehnoloģijas, kas savā būtībā nav tik vienkāršas, bet toties padara mūsu dzīvi vienkāršāku. Pēdējo gadu aktuālākās lietas parasti mēs mēdzam dēvēt par 21. gadsimta tehnoloģijām ar nosaukumu „digitāls”: digitālā televīzija, digitālie fotoaparāti, digitālās klavieres, utt. Bieži rodas jautājums ko nozīmē vārds „digitāls”. „Vārdu digitāls iespējams tulkot šādi: tāds, kas izteikts ciparu kodā, operē ar ciparu elektronisko signālu vai veic šā signāla vizuālo indikāciju.” (Tildes vārdnīcu pārlūks)
Apskatot dažādas interneta vietnes, novērojama digitālo fotoaparātu slavināšana. Iepazīstoties ar jaunākajiem modeļiem, varu novērot kā auguši kvalitātes rādītāji digitālajai attēlu apstrādei fotoaparātos, bet vai iegūt kvalitatīvu bildi neizmantojot slavenos photoshop ir iespējams? Vai fotogrāfa pieredze ir rādītājs, kāda būs fotogrāfija?
Darba mērķis: pētot fotoaparātu rašanās vēsturi, izprast fotoaparātu uzbūvi, lai noteiktu fotogrāfa iemaņas un zināšanas fotogrāfiju uzņemšanā un apstrādē.
Darba uzdevumi:
1. Izpētīt vēsturiskos avotus par fotoaparātu rašanos.
2. Izzināt fotoaparāta uzbūvi.
3. Izjaukt un salīdzināt digitālo un filmiņu kameras uzbūvi.
4. Izzināt, kas nodrošina labu fotogrāfiju.
5. Uzzināt par RAW formātu.
6. Uzzināt par biežāk izmantojamām attēlu apstrādes programmām.
7. Fotografēt skatus: pret sauli, tumsā, dažādā apgaismojumā.
8. Salīdzināt attēlus, pēc kvalitātes, lieluma, digitālā fotoaparāta izvēles.…