Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:731980
 
Author:
Evaluation:
Published: 17.10.2003.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 2 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Attēlu saspiešanas algoritmu vispārējie raksturojumi    3
2.  Attēlu klases    4
3.  Pielikumu klases    5
  Pielikumu prasības pret kompresijas algoritmiem    5
4.  Algoritmu salīdzināšanas kritēriji    8
5.  Arhivēšanas algoritmi bez zudumiem    9
  Algoritms RLE    9
  Algoritms LZW    10
  Haffmana algoritms    11
  Haffmana algoritms ar fiksēto tabulu CCITT Group 3    11
  JBIG    12
  Lossless JPEG    12
6.  Arhivēšanas algoritmi ar zudumiem    13
  Algoritms JPEG    14
  Fraktālais algoritms    16
  Rekursīvais (viļņu) algoritms    17
7.  Noslēgums    18
  Attēla īpatnības, uz kuru rēķina notiek saspiešana    18
8.  Informācijas avoti.    20
Extract

. Attēlu saspiešanas algoritmu vispārējie raksturojumi

Pēdējo 10 gadu laikā datorgrafikas ietvaros strauji attīstās pilnīgi jauna joma - attēlu arhivēšanas algoritmi. Šīs jomas parādīšanos noteicis tas, ka attēls - tas ir savdabīgs datu tips, ko raksturo trīs īpatnības:

1. Attēls (tāpat kā video) aizņem atmiņā daudz vairāk vietas nekā teksts. Tā, vienkārša, ne visai kvalitatīva ilustrācija uz grāmatas vāka 500x800 punktu apmērā aizņem 1.2 Mb - tikpat, cik daiļliteratūras grāmata ar 400 lappusēm (60 zīmju rindiņā, 42 rindiņas lappusē). Kā piemēru var aplūkot arī, cik tūkstošus teksta lappušu mēs varam izvietot CD-ROM un cik maz tur izvietosies kvalitatīvu nesaspiestu fotogrāfiju. Šī attēlu īpatnība nosaka grafikas arhivēšanas algoritmu aktualitāti.

2. Attēlu otrā īpatnība ir tāda, ka cilvēka redze, analizējot attēlu, operē ar kontūrām, ar krāsu vispārējo pāreju un ir visai nejūtīga pret izmaiņām attēlā. Tādējādi mēs varam izveidot efektīvus attēlu arhivēšanas algoritmus, kuros dekompresētais attēls nesakritīs ar oriģinālu, taču cilvēks to neievēros. Šī cilvēka redzes īpatnība ļāva izveidot speciālus saspiešanas algoritmus, orientētus tikai uz attēliem. Šiem algoritmiem piemīt ļoti augsti raksturojumi.

3. Mēs varam viegli pamanīt, ka attēlam atšķirībā, piemēram, no teksta piemīt pārpalikums 2 dimensijās. Tas ir, parasti kaimiņpunkti - kā horizontālie, tā vertikālie - attēlā krāsas ziņā ir ļoti tuvi. Bez tam mēs varam izmantot līdzību starp krāsu plaknēm R, G un B mūsu algoritmos, kas dod iespēju izveidot vēl efektīvākus algoritmus. Tādējādi, izveidojot grafikas kompresijas algoritmu, mēs izmantojam attēla struktūras īpatnības.
Šobrīd pavisam ir zināmas vismaz trīs algoritmu saimes, kuras izstrādātas vienīgi attēlu saspiešanai, un tajās pielietojamās metodes praktiski nav iespējams pielietot vēl kaut kādu datu veidu arhivēšanai.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register