SECINĀJUMI
1. Lai izveidotu IP telefonijas sistēmu, nav nepieciešams daudz. Vienkāršā IP telefonijas tīklā ir nepieciešami tikai termināli, kas var būt arī datori, un serveri, kuru galvenais uzdevums ir nodrošināt, lai termināli spētu veikt zvanus savā starpā. Būvējot plašākus un sarežģītākus tīklus, arī to sastāvdaļu apjoms palielināsies. IP telefonijas sistēmas lieliski var izmantot esošu tīkla infrastruktūru, un izmantojot vārtejas un ATA iekārtas, sistēmai pavisam vienkārši var pievienot arī PSTN un analogās telefonijas sistēmas un iekārtas.
2. Neskatoties uz to, ka H.323 un SIP ir būvēti uzsvaru liekot uz dažādām tehnoloģijām, tie savā funkcionalitātē ir līdzīgi. Galvenais arguments viena vai otra protokola izvēlei, būs esošā tīkla infrastruktūra. Ja uzņēmumā ir jau labi izbūvēta PSTN infrastruktūra, telefonijas tīklu paplašināt izmantojot IP telefoniju būs vienkāršāk izmantojot H.323 standartu, jo tas ir veidots strādāšanai efektīvi PSTN infrastruktūrā. Ja PSTN infrastruktūra uzņēmuma tīklā ir maza, slikti izbūvēta vai nav vispār, telefonijas izbūve būs jāsāk no pamatiem, kam SIP būs labāk piemērots un tā izmantošana būs vienkāršāka un efektīvāka.
3. H.323 un SIP tehnoloģijas pēc savas darbības principiem ir līdzīgas. Tām ir kā līdzvērtīgi trūkumi un priekšrocības, tā katram savas vājās un stiprās puses. Tomēr, paredzot, ka sistēma vismaz sākotnēji nebūs milzīga, argumenti izvēlēties daudz sarežģītāko H.323 nav tik pamatoti, kā izvēlēties daudz vienkāršāko, elastīgāko un svarīgākais tieši priekš IP tīklu tehnoloģijām būvēto SIP.
4. Komerciālie risinājumi piedāvā daudz priekšrocības, tomēr trūkums, kas kavē izvēli par labu tiem, ir augstās izmaksas. Atvērtā pirmkoda produkti, nodrošina, līdzvērtīgu moduļu pieejamību, un augstu drošību, to aktīvo kopienu dēļ, tāpēc arī daudzi izmanto tieši atvērtā pirmkoda risinājumus.
…