Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,49 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:693984
 
Author:
Evaluation:
Published: 24.05.2005.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 12 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Abstract    5
  Ievads    6
1.  Audio informācijas ievades un izvades pamatprincipi    7
1.1.  Skaņu kartes uzbūve    7
1.2.  Skaņu kartes darbība    9
1.3.  Audio programmatūras darbības pamatprincipi    12
2.  Audio informācijas uzglabāšana datorā    16
2.1.  PCM VAWE formāts    16
2.2.  Audio CD (CDA) formāts    16
2.3.  MIDI, RMID, XMF, DLS un SF2 formāti    17
2.4.  MPEG audio formāti    17
2.5.  Windows Media Audio formāts    18
2.6.  Vorbis OGG formāts    18
3.  Dažādu audio pielietojumu priekšrocības un trūkumi    19
3.1.  Populārāko audio formātu kvalitātes un failu apjoma salīdzinājums    19
3.2.  Piemērotākā audio programmatūras un aparatūras risinājuma izvēle konkrētā situācijā    20
  Secinājumi    22
  Izmantoto avotu un literatūras saraksts    23
Extract

Līdz ar personālo datoru ražošanas tehnoloģiju attīstību tie kļuva daudz pieejamāki ikdienā. Tāpēc radās iespējas izmantot datorus ne tikai zinātniskiem vai militāriem mērķiem, bet arī izklaides industrijā. Sākotnēji datoru iespējas izvadīt skaņu bija minimālas, jo vienīgā skaņu izvadošā ierīce datorā bija paredzēta datora servisa informācijas izvadei. Tomēr daudzas pirmās skaņu izmantojošās programmas un spēles lietoja šo primitīvo sistēmu un guva lielu popularitāti. Vēlāk tika izveidotas speciālas ierīces, kas paredzētas tieši skaņas ievadei un izvadei – skaņu kartes. Pirmās skaņu kartes bija primitīvas, dārgas un sarežģīti instalējamas. 90-os gados situācija mainījās. Microsoft ieviesa multimediju datora specifikāciju un standartus, kas attīstījās līdz ar datortehnoloģiju un programmatūras attīstību. Tika veidotas spēles, interaktīvas programmas, vārdnīcas, simulatori, kas izmantoja skaņu. Līdz ar Internet attīstību radās iespēja veidot interaktīvas Web lapas, kas izmanto dažādus skaņas efektus, izveidojās Internet radio, tika organizētas videokonferences. Šajos pielietojumos liela nozīme ir gan datora aparatūrai – skaņu kartei, gan izmantojamiem audio formātiem. Internet tīkla ierobežotā ātruma dēļ ir nepieciešams audio formāts, kas nodrošina pieņemamu kvalitāti pie mazas datu plūsmas. Savukārt spēlēm ir svarīga iespēja realizēt trīsdimensiju skaņas specefektus, nezaudējot spēles ātrdarbību. Tāpēc nepieciešams audio formāts, kas nodrošina daudzkanālu skaņu, lai radītu visaptveramības iespaidu. Līdz ar datortehnoloģiju attīstību arī mūzikas industrijā sāka izmantot jaunās iespējas. Mūzikas industrijā prasības ir ļoti augstas – jābūt nevainojamai kvalitātei, iespējai ātri un vienkārši veikt audio miksēšanu un dažādu efektu pielietošanu reālā laikā. Tāpēc tiek ražotas speciālas audio sistēmas, kas lielāko daļu uzdevumu veic ar aparatūras nevis programmatūras palīdzību. Šādas specializētas augsta līmeņa skaņu kartes ir ar daudziem jaudīgiem efektu procesoriem, kurus vada datorprogrammas. Lai saglabātu skaņas kvalitāti, netiek lietota datu saspiešana, līdz ar to audio dati aizņem daudz vietas un nepieciešami lielas ietilpības datu nesēji.…

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1202382
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register