Research Papers
Technologies
Computers, Consumer Electronics
Audio informācijas ievade, apstrāde, uzglabāšana datorā-
Audio informācijas ievade, apstrāde, uzglabāšana datorā
Nr. | Chapter | Page. |
Abstract | 5 | |
Ievads | 6 | |
1. | Audio informācijas ievades un izvades pamatprincipi | 7 |
1.1. | Skaņu kartes uzbūve | 7 |
1.2. | Skaņu kartes darbība | 9 |
1.3. | Audio programmatūras darbības pamatprincipi | 12 |
2. | Audio informācijas uzglabāšana datorā | 16 |
2.1. | PCM VAWE formāts | 16 |
2.2. | Audio CD (CDA) formāts | 16 |
2.3. | MIDI, RMID, XMF, DLS un SF2 formāti | 17 |
2.4. | MPEG audio formāti | 17 |
2.5. | Windows Media Audio formāts | 18 |
2.6. | Vorbis OGG formāts | 18 |
3. | Dažādu audio pielietojumu priekšrocības un trūkumi | 19 |
3.1. | Populārāko audio formātu kvalitātes un failu apjoma salīdzinājums | 19 |
3.2. | Piemērotākā audio programmatūras un aparatūras risinājuma izvēle konkrētā situācijā | 20 |
Secinājumi | 22 | |
Izmantoto avotu un literatūras saraksts | 23 |
Līdz ar personālo datoru ražošanas tehnoloģiju attīstību tie kļuva daudz pieejamāki ikdienā. Tāpēc radās iespējas izmantot datorus ne tikai zinātniskiem vai militāriem mērķiem, bet arī izklaides industrijā. Sākotnēji datoru iespējas izvadīt skaņu bija minimālas, jo vienīgā skaņu izvadošā ierīce datorā bija paredzēta datora servisa informācijas izvadei. Tomēr daudzas pirmās skaņu izmantojošās programmas un spēles lietoja šo primitīvo sistēmu un guva lielu popularitāti. Vēlāk tika izveidotas speciālas ierīces, kas paredzētas tieši skaņas ievadei un izvadei – skaņu kartes. Pirmās skaņu kartes bija primitīvas, dārgas un sarežģīti instalējamas. 90-os gados situācija mainījās. Microsoft ieviesa multimediju datora specifikāciju un standartus, kas attīstījās līdz ar datortehnoloģiju un programmatūras attīstību. Tika veidotas spēles, interaktīvas programmas, vārdnīcas, simulatori, kas izmantoja skaņu. Līdz ar Internet attīstību radās iespēja veidot interaktīvas Web lapas, kas izmanto dažādus skaņas efektus, izveidojās Internet radio, tika organizētas videokonferences. Šajos pielietojumos liela nozīme ir gan datora aparatūrai – skaņu kartei, gan izmantojamiem audio formātiem. Internet tīkla ierobežotā ātruma dēļ ir nepieciešams audio formāts, kas nodrošina pieņemamu kvalitāti pie mazas datu plūsmas. Savukārt spēlēm ir svarīga iespēja realizēt trīsdimensiju skaņas specefektus, nezaudējot spēles ātrdarbību. Tāpēc nepieciešams audio formāts, kas nodrošina daudzkanālu skaņu, lai radītu visaptveramības iespaidu. Līdz ar datortehnoloģiju attīstību arī mūzikas industrijā sāka izmantot jaunās iespējas. Mūzikas industrijā prasības ir ļoti augstas – jābūt nevainojamai kvalitātei, iespējai ātri un vienkārši veikt audio miksēšanu un dažādu efektu pielietošanu reālā laikā. Tāpēc tiek ražotas speciālas audio sistēmas, kas lielāko daļu uzdevumu veic ar aparatūras nevis programmatūras palīdzību. Šādas specializētas augsta līmeņa skaņu kartes ir ar daudziem jaudīgiem efektu procesoriem, kurus vada datorprogrammas. Lai saglabātu skaņas kvalitāti, netiek lietota datu saspiešana, līdz ar to audio dati aizņem daudz vietas un nepieciešami lielas ietilpības datu nesēji.…
Digitālais audio: pamatpricipi. Skaņu kartes darbība. Audio formāti (WAVE, OGG, MP3, WMA). Audio programmas (kodeki, pleijeri, sintezatori, sekvenseri, redaktori). Tas viss sevišķi neiedziļinoties sīkumos, bet cenšoties aprakstīt būtisko.
- Audio informācijas ievade, apstrāde, uzglabāšana datorā
- Interaktīvā tāfele
- MS Power Point
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Informācijas meklēšana internetā
Research Papers for secondary school4
-
Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas izglītībā
Research Papers for secondary school9
-
Ieskats informācijas atrašanas iespējās Interneta meklētājserveros
Research Papers for secondary school18
Evaluated! -
RODB informācijas struktūras
Research Papers for secondary school9
-
Informācijas līdzekļu attīstības vēsture un datoru attīstības vēsture
Research Papers for secondary school11