Šis referāts it veltīts mediju auditorijas izpētīšanai, tāpēc izpētes objekti ir
masu mediju auditorija , kā arī mediji, kas regulē ‘’’ievirzi’’ uz auditoriju, ar mērķi saņemt no auditorijas pretimnākšanu , lai tās pārstāvji brīvprātīgi veltītu medijam savu laiku un arī līdzekļus.
Masu informācijas līdzekļu plašās spējas izraisa nepieciešamību izpētīt to attīstības un funkcionēšanas mehānismus, kā arī ietekmes ( uz auditoriju ) efektivitāti.
Referāta tapšanās procesā bija diezgan grūti sameklēt vajadzīgo teorētisko bāzi, un tomēr
savā darbā es apskatīšu tādus jautājumus kā : žurnālistu darbības efektivitāte un iespēja to ‘’izmērīt’’, kā arī mediju auditorija kā izpētes objekts, un , kas varētu būt mana darba ‘’viskarstākā ‘’, visinteresantākā daļa – Latvijas mediju auditorija, to raksturojošie lielumi skaitļos un ne tikai.
Manuprāt, darba tēma ir aktuāla un svarīga, jo pašreiz mēs varam novērot situācijas, kad konkrētam medijam koncepcija attiecībā uz auditoriju nav pārdomāta vai nav izstrādāta līdz galam, un līdz ar to medija reitings nav vienmērīgs. Izstrādāta koncepcija, kas ņem vērā auditorijas īpašības, ļauj medijam ne tikai iekārot un noturēt lasītāju , bet arī minimizēt savas pūles šī rezultāta sasniegšanai, izmantojot ierobežotus resursus .
Vienīgais šķērslis šā darba veikšanās procesā bija empīrisko materiālu trūkums.
Žurnālists – informācijas profesionālis, kurš sevi realizē galvenokārt preses uzņēmuma ietvaros.
Žurnālistu ietekmē :
laiks
telpa
ekonomika
konkurence
ģeogrāfija
likumi.…