Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:464315
 
Author:
Evaluation:
Published: 26.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 8 units
References: Not used
Extract

Kas ir audzināšana?
I. Latviešu valodā vārdu ,,audzināt", ,,audzināšana" jēdzienu skaidrojums valodas vārdnīcā /1/ ir šāds:
Audzināšana, Process, darbība  audzināt; attiecīgu paņēmienu, pasākumu kopums. Audzināšanas metodes. Jaunatnes audzināšanas uzdevumi. A. ģimenē. A. darbā. Fiziskā audzināšana - cilvēka vispusīgas fiziskās attīstības un veselības nostiprināšanas pasākumu sistēma.
Audzināt, 1. vadīt (bērna /jaunieša) attīstību, apgādājot (viņu) ar visu eksistencei nepieciešamo, mācot morāles un uzvedības normas, veidojot dažādas praktiskas iemaņas. A. bērnus. A. dēlu. Labi audzināts bērns. (Vecāki, audzinot bērnus, redz viņu nākotni gaišu, skaistu, laimes pilnu. Bērnu namos dzīvo bērni, kuriem nav vecāku un kurus valsts audzina uz sava rēķina. Cilvēka pienākums ir savus bērnus arī audzināt, nevis tikai uzturēt un apģērbt.)
2. Ietekmēt, veicināt ( sabiedrības vai indivīda) garīgo attīstību, izaugsmi, vadīt
to vēlamajā virzienā. A. pilnvērtīgus sabiedrības locekļus.
3. Izkopt, attīstīt (īpašības, jūtas.) A. raksturu. A. gaumi. A. cilvēka pienākuma apziņu. A. skolēnos sabiedriskuma jūtas. (Darbā dzimst humānisma un patriotisma jūtas, darbs audzina drosmi, rūda cilvēka fiziskos un garīgos spēkus).
II. Latvijas likumos /2/, /3/
Latvijā 1999.gada 1.jūnijā spēkā stājās Izglītības likums, kas nosaka, ka ,,izglītības process sevī ietver mācību un audzināšanas darbību, kuras rezultātā veidojas personas zināšanu, prasmju un attieksmju kopums". 1999.gada 25.oktobrī sekoja IZM rīkojums Nr.565 ,,Koncepcija audzināšanas darbībai pamatizglītības un vidējās izglītības iestādēs" /2/, kurā ir teikts, ka „...nodrošinot skolēniem (audzēkņiem) zināšanu, prasmju apguvi un pozitīvu attieksmju veidošanos, nepieciešams veidot arī motivāciju sevis pilnveidošanai, attīstīt spējas adaptēties un integrēties sociālajā vidē, kā arī palīdzēt izprast cilvēka sociālo lomu dažādību.
Izglītības iestādei, īstenojot vienotu izglītības procesu, ir jāveic tāda audzināšanas darbība, kas attīsta skolēnos (audzēkņos) pozitīvas attieksmes pret sevi, citiem cilvēkiem, sabiedrību, valsti, dabu un darbu.
Šī koncepcija nosaka audzināšanas darbības pamatprincipus, kas jāīsteno ikvienam pedagogam, kas iesaistīts vienotā izglītības procesā.”…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register