Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:388151
 
Evaluation:
Published: 16.04.2007.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 7 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Audzināšanas un mācīšanās mērķis un uzdevums mūsdienās    4
1.1.  Audzināšanas mērķis un uzdevumi    4
1.2.  Mācīšanas mērķis un uzdevumi    5
2.  Audzināšana senajā Grieķijā    6
2.1.  Audzināšana Spartā    6
2.2.  Audzināšana Atēnās    7
3.  Audzināšana renesanses periodā    8
  Secinājumi    10
Extract

1. Audzināšanas un mācīšanās mērķis un uzdevums mūsdienās.

Mūsdienās pedagoģiskā doma ir aktīvi un mērķtiecīgi vērsta uz pastiprinātu teorijas izpēti un prakses bagātināšanu. Audzināšana ir mūžīga: tā radās līdz ar cilvēces rašanos un pastāvēs, kamēr vien pastāvēs cilvēce. Cilvēkos audzināšanas un mācīšanas pieredze ir veidojusies un uzkrājusies gadu miljoniem ilgā laika plūsmā. Tā pārgājusi no paaudzes paaudzē. Šī pieredze tikusi papildināta ar atklājumiem un jaunradi, vienlaikus atmetot novecojušo, nevajadzīgo.

1.1. Audzināšanas mērķis un uzdevumi
Audzināšana ir personības attieksmes veidošana pret apkārtējās dabas un sociālās vides objektiem. Audzināšanas mērķa problēma pedagoģijas teorijā un audzināšanas praksē ir risināta gadu simteņiem ilgi. Galvenais rādītājs vienmēr bijis sabiedrības un valsts intereses. Visu attieksmju kopums veido personības nostāju. Tai jāatbilst kā personības, kā arī sabiedrības interesēm. Audzināšanā ir nepieciešams izvirzīt konkrētus un aktuālus audzināšanas uzdevumus. Šie uzdevumi vienlaikus raksturojami un risināmi divos savstarpēji saistītos darbības veidos. Šie veidi ir sociālais un psiholoģiskais veids. Sociālais veids izvirza konkrētus apkārtnes objektus un nosaka nepieciešamo attieksmi pret tiem. Psiholoģiskais veids liek noteikt personības satura elementu nozīmi mijiedarbību attieksmju veidošanās procesā. Vienlaikus attiecīgo personības īpašību attīstība kļūst arī par audzināšanas pašmērķi. Personības attieksmes pret apkārtni ir daudzveidīgas un sarežģītas, tāpēc var būt dažādi audzināšanas uzdevumi. Svarīgākie no tiem ir:
1. intelektuālā audzināšana;
2. apziņas ievirze;
3. pilsoniskā audzināšana;
4. darbaudzināšana;
5. ekonomiskā audzināšana;
6. ekoloģiskā audzināšana;
7. tikumiskā audzināšana;
8. ievirze disciplīnā;
9. estētiskā audzināšana;
10. fiziskā audzināšana;
11. ievirze ģimenes dzīvē.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register