Mūsdienās automobiļi kļūst arvien jaudīgāki, ātrāki un attiecīgi dārgāki. Vairums jauniešu sapņo par ātru, skaistu un jaudīgu automobili, bet finansiālo grūtību dēļ 80% gribētāju nevar to sev atļauties. Viņi var iegādāties tikai ekonomiskās klases automobili, kura vecums ir bieži vien lielāks par 10 gadiem. No šiem 80% ap 25% samierinās ar savu iegādāto auto un turpina sapņot par savu ideālo mašīnu, pārējie 55% cenšas paši, vai pie pieredzējušiem meistariem modificēt savu auto. Un tikai dažiem izdodas „izspiest” no saviem dzelzs „draugiem” tādus rādītājus, ka ne katrs luksus auto tos var panākt. Protams, tie, kas pārtaisa savus automobiļus pie meistariem un pieredzējušiem profesionāļiem gūst arī garantijas, ka viņu auto strādās. Es uzskatu, ka šādi auto turētāji arī paliks vienkārši auto turētāji, jo viņi braukās ar kāda darināto mākslas darbu. Bet savs automobilis ir jājūt, jāzina uz ko viņš ir spējīgs un jāklausa ko runā viņa dzinējs. To, manuprāt, var panākt tikai strādājot ar automobili pašam, jo izjaucot kādu detaļu, tu vari novērtēt uz ko tā pēc salikšanas un uzstādīšanas savā vietā būs vēl spējīga. Maldās tie, kas domā, ka modificējot jebkādu mezglu automobilī pašam, pazūd garantijas par tā darba spēju. Savā darbā es centīšos pierādīt to, ka ar visai nelielām zināšanām par dzinēja uzbūvi, bez fizikas doktora grāda, ar loģisko domāšanu, nesteidzoties, apdomājot visu rūpīgi, modelējot savā prātā darba gaitu var pilnveidot dzinēju, piešķirt tam lielāku jaudu un padarīt to unikālu. To, ko pētīju un īstenoju dzīvē es, var nosaukt ar vienu, skaistu, aizgūtu no angļu valodas vārdu „tuning”. Pārtulkojot uz latviešu valodu šis vārds nozīmē „uzlabot”. Cilvēkus, kas velta savu dzīvi tuningam, vai vienkārši tas ir viņu hobijs, sauc par tuneriem. Tuneri parādījušies pagājušā gadsimta 60. gados ASV, kad tur kļuva populāras ielu sacīkstes. Tajos laikos tunings bieži vien aprobežojās ar vienlaikus vienkāršu un sarežģītu darbību: vecais dzinējs tika nomainīts pret jaunu, jaudīgāku.
Mūsdienās viss notiek daudz interesantāk un sarežģītāk, standarta dzinēji tiek pārtaisīti, un vairums gadījumos tiem tiek uzliktas detaļas, kuras pēc idejas nav iespējams uzlikt noteiktiem dzinējiem.…