Mana izraudzītā referāta tēma ir „Aviosabiedrības”. Tad es arī centīšos kodolīgi un visiem saprotami izklāstīt par starptautisko lidostu „Rīga”, kā arī par aviokompānijām, kas veic regulārus lidojumus no vai caur Rīgas lidostu.
Došu nelielu ieskatu par pasaules un Eiropas lielākajām aviokompānijām un avioaliansēm, kas ieņem diezgan nozīmīgu lomu starptautiskajā gaisa satiksmē.
Tēma, manuprāt, ir ārkārtīgi pateicīga un piemērota man, jo mani personīgi saista gaisa satiksme Latvijā un ne tikai.
Starptautiskā lidosta ”Rīga”
Šī gadsimta laikā Latvijas aviācija, tāpat kā Latvija, ir piedzīvojusi vairākus liktenīgus pagrieziena punktus. Kādreizējā Krievijas province, kas izcīnīja neatkarību pēc I Pasaules kara un izveidoja nelielus Gaisa Spēkus un civilo aviāciju, to visu zaudēja Padomju okupācijas rezultātā 1940.gada vasarā. Neatkarība tika atgūta 1991.gada augustā.
Lidosta "Rīga" šajā vietā, kur tā atrodas tagad, tika uzcelta 1974.gada oktobrī. Bet pasaulei tā palika nezināma, jo toreiz tā darbojās kā vietēja lidosta tikai bijušās PSRS robežās. Tikai 1991.gadā Rīga kā galamērķis parādījās labi pazīstamu Rietumu aviokompāniju sarakstos - vispirms SAS, tad Lufthansa, un tagad ir 12 aviokompānijas, kurām ir regulārie reisi uz Rīgu.
Latvijas galvaspilsēta vēsturiski ir veidojusies par Baltijas reģiona centru. Te izsenis krustojušies svarīgi sauszemes un ūdens ceļi, tagad arī arvien vairāk gaisa ceļu. Rīga ir lielākā no Baltijas valstu pilsētām. Starptautiskā lidosta “Rīga” aizvadītajos 10 gados ir apkalpojusi arī visvairāk aviopasažieru.
Kopš 1993. gada to skaits ir dubultojies. Vislielākais skaits pasažieru Rīgu saistījis ar Kopenhāgenu, Stokholmu, Londonu, Helsinkiem, Frankfurti, Maskavu, Prāgu, Vīni. Bez tam tiešie reisi Latvijas galvaspilsētu savieno ar Jenčēpingu, Kijevu, Tallinu, Telavivu, Viļņu, Varšavu.…