Secinājumi
Pēc Zinātniski pētnieciskā darba par tēmu „Stress un bailes no uzstāšanās 9.-12. klašu skolēniem” pabeigšanas var secināt, ka autoru izvirzītā hipotēze „Lielākā daļa skolēnu izjūt bailes no uzstāšanās un paaugstinātu stresa līmeni uzstāšanās laikā, kas var traucēt sniegt paredzamo rezultātu,” dotajā pētījuma grupā ir apstiprinājusies. Tas ir paskaidrots gan teorētiskajā, gan praktiskajā daļā. Vairums skolēnu būtiski izjūt stresu un bailes pirms uzstāšanās.
Šis Zinātniski pētnieciskais darbs varētu būt noderīgs skolēniem, īpaši vecākām klasēm (t.i. 9.-12.klases), jo te ir atrodami baiļu pārvarēšanas mehānismi, kā arī stresa mazināšanas paņēmieni, kas var palīdzēt skolēniem bez problēmām parādīt savas spējas. Šī tēma ir ļoti aktuāla, jo autori pierādīja, ka visi skolēni lielākā vai mazākā mērā izjūt stresu pirms uzstāšanās, vai tās laikā. Noteikta skolēnu grupa baidās no uzstāšanās publikas priekšā, tāpēc šajā darbā minētie ieteikumi var palīdzēt novērst grūtības, vai mazināt tās.
Autoru izvēlētā vecuma grupa ir 9.-12.klašu skolēni, tāpēc var spriest tikai par šo noteikto vecumu, jo citās vecuma grupās bailes un stress var atšķirties atkarībā no sagatavotības pakāpes, pieredzes un pasaules uztveres. Iespējams, ka pieaudzis cilvēks izjutīs stresu mazāk nekā pusaudzis, tomēr tas ir ļoti individuāli. Baiļu un stresa izjūtu var ietekmēt gan rakstura iezīmes, gan nervu sistēmas stabilitāte. Šos faktorus nevar ietekmēt un tie ir izņēmumi, tāpēc pētījumā atrastos datus un faktus var attiecināt galvenokārt uz konkrēto pētījuma grupu.
…