Secinājumi
Pētījumā tika atklāts tas, ka viszināmākā un izmantotākā banka Latvijā ir Swedbank, pēc kuras seko SEB, tad banka Luminor un Citadele.
Viens no lielākajiem plusiem Swedbank piedāvājumā ir studentu un skolēnu ISIC karte. Ar šo karti šī banka ir piesaistījusi daudz jauniešus, radot sev klientu skaitu pārākumu pār citām bankām.
Arī liela ietekme ir Swedbank mobilās lietotnes vienkāršībām un iespēju daudzumam. Šīs bankas mobilā lietotne ir vienīgā, no kuras var veikt pieprasījumus arī uz citām bankām ļoti vienkārši un visiem saprotami.
Liela banku klientu daļa nemaz nav informēti un nezin par bankas pieejamajiem papildus piedāvājumiem, tāpēc neprot izmantot tos.
Pārsvarā klienti ir apmierināti ar savas bankas izvēli, kas liecina par to, ka bankas rūpējas par saviem klientiem un spēj nodrošināt tiem visas vajadzības un vēlmes.
Ietekmējošākie faktori bankas izvēles Latvijā ir pieejamā pozitīvā un negatīvā informācija no citām personām un internetā. Daudz klientu izvēlas izdarīt savu bankas izvēli dzirdot par to no ģimenes, draugiem, vai redzot informāciju internetā, vai pat uz ielas.
Priekšlikumi
Lai palielinātu savu klientu skaitu, bankām, ņemot piemēru no Swedbank, vajadzētu ieviest ISIC studentu un skolēnu kartes, jo tas ir liels ietekmējošais faktors klientu piesaistē.
Ja bankas vairāk reklamētu arī savus papildus piedāvājumus un iespējas, tad tas iespējams piesaistītu vairāk klientus.
Bankām savās mobilajās lietotnēs vajadzētu iestatīt funkciju, ka ir iespējams pieprasīt maksājumus no citu banku klientiem. Tas atvieglotu daudz klientu ikdienas un raisītu tikai pozitīvas atsauksmes.
…