Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:389801
 
Author:
Evaluation:
Published: 25.06.2009.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Not used
Extract

Jau kopš banku sektora veidošanās pirmsākumiem Latvijā dominē universālās bankas, kas piedāvā plašu pakalpojumu klāstu lielam klientu lokam. Pēdējā laikā atsevišķas bankas izteikušas vēlmi specializēties, norādot uz vairāku mazo banku salīdzinoši veiksmīgo darbību. Tās spēj saglabāt konkurētspēju banku tirgū un nevēlas apvienoties ar lielākajām bankām.
Kādas ir būtiskākās atšķirības specializētu un universālu banku darbības pamatprincipos?
Par specializētu var dēvēt banku, kuras lielāko aktīvu daļu veido noteikts aktīvs vai aktīvu grupa. Tāpat specializēta ir banka, kas orientējas uz noteiktu pakalpojumu sniegšanu un nepiedāvā ļoti plašu pakalpojumu klāstu.
Pasaules prakse liecina, ka finanšu institūcijas, t.sk. bankas, izmanto divas dažādas darbības stratēģijas. Daļa finanšu institūciju koncentrē darbību uz pamatpakalpojumu sniegšanu mērķklientiem, līdz ar to specializējoties, bet pārējās finanšu institūcijas izmanto t.s. diversifikācijas stratēģiju, piedāvājot plašu pakalpojumu klāstu lielam klientu lokam.
Šīs darbības stratēģijas atšķiras ne tikai ar piedāvāto pakalpojumu klāstu un atšķirīgo klientu spektru, bet arī ar rentabilitāti un pakļautību dažādiem riskiem.
Pastāv vairāki faktori, kas ietekmē bankas to darbības stratēģijas izvēlē:
- tehnoloģiju attīstība;
- likumdošanas akti, kas regulē banku darbību;
- pasaules tautsaimniecības globalizācija;
- pieprasījuma pārmaiņas.
Tehnoloģiju attīstība virza bankas
Komunikāciju tehnoloģiju straujā attīstība veicina informācijas pieejamību elektroniskā formā. Klientiem tas dod iespēju piekļūt informācijai lielākoties bez maksas un veikt banku piedāvāto pakalpojumu cenu salīdzinājumu. Turklāt klienti var diversificēt ieguldījumus dažādās bankās. Agrāk klientu uzņēmējdarbību lielā mērā ietekmēja informācijas pieejamība, tagad to lielākoties iespaido tas, kā klienti izmanto šo informāciju.
Tehnoloģiju attīstība palielina banku konkurenci, tādēļ bankām nākas samazināt pakalpojumu cenas, lai saglabātu to konkurētspēju. Tas veicina banku specializāciju. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −4,98 €
Work pack Nr. 1127912
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register