„Banka ir specializēts uzņēmums naudas, vērtspapīru, norēķinu un kredīta operāciju veikšanai, kapitālu uzkrāšanas un aprites veicināšanai.”1
Bankas piedāvā plašu finansu pakalpojumu spektru. Banka ir tāds pats uzņēmums kā pārējie tirgus dalībnieki, kuri ir orientēti uz peļņas gūšanu. Lai piesaistītu klientus banka cenšas piedāvāt ērtus, ātrus un konfidenciālus pakalpojamus. Visdažādākos naudas norēķinu sistēmas, kreditēšanas iespējas, valūtas operācijas, ieguldījuma fondus, darbības ar vērtspapīriem u.t.t. Nav iespējams uzskaitīt visu pakalpojumus, jo tie mainās atkarībā no konkrētās bankas specializācijas. Kā arī iedalās uz privātpersonām un juridiskajām personām orientētajos pakalpojumos.
Šeit apskatīju dažus no banku pakalpojamu piemēriem. Nav iespējams iztirzāt pilnīgi visus un tāpēc pieskāros tikai dažiem no galvenajiem.
Debetkaršu un kredītkaršu lietošana Latvijā
Mūsdienās visās daudzmaz attīstītās valstīs ļoti plaši norēķinos izmanto elektronisko naudu. Elektroniskā nauda ir bezskaidras naudas norēķinu forma. Pirmās plastikāta kartes parādījās jau šī gadsimta sākumā. Tās ieviesa ASV naftas kompānijās, lai atvieglotu norēķinus naftas uzpildes stacijās. Taču būtiska nozīme elektroniskās naudas attīstībā bija Diners Club debetkartēm, kuras ieviesa 1950.gadā, lai samaksātu par pakalpojumiem restorānos un viesnīcās vairākās ASV pilsētās.…