-
Bērna psiholoģiskā attīstība
Nr. | Chapter | Page. |
Ievads | 2 | |
Bērna raksturojums. | 3 | |
Maslova vajadzību piramīda | 4 | |
Bērna attīstības nozīme. | 5 | |
Kognitīvā attīstība | 6 | |
Attīstību ietekmējošie faktori. | 7 | |
Psihiskās attīstības raksturojums. | 8 | |
Psihiskās attīstības kritēriji. | 8 | |
Psihiskās attīstības periodizācija. | 8 | |
„Es” veidošanās un attīstība. | 10 | |
Nobeigums | 12 | |
Izmantotā literatūra | 13 |
Neviens cilvēks šajā pasaulē neierodas jau pieaudzis. Katram no mums ir jāizdzīvo attīstības periods no mazā biklā cilvēciņa uz lielo saprātīgo būtni. Katram cilvēkam šī attīstība notiek atšķirīga, bet noteicošie psihiskās attīstības pamatprincipi visiem ir vienādi.
Šajā darbā tiks aplūkota bērna psihiskā attīstība no dažādiem aspektiem. Darba mērķis ir izzināt un darbā atspoguļot bērna psihisko attīstību.
Darba temats tika izvēlēts, jo katrs cilvēks ir gājis cauri šim laika posmam un man likās interesanti izzināt arī savu psihisko attīstību ar šī darba palīdzību.
Tiek izmantota dažāda veida literatūra, un atlasīti svarīgākie materiāli, uz kuru bāzes veidots šis darbs.
Atbilstoši ANO Konvencijai par bērna tiesībām, par bērnu uzskatama katra cilvēciska būtne līdz 18 gadu vecumam.
Bērns ir personība, kura nepārtraukti turpina attīstīties. Bērns attīstās atbilstoši tai informācijai, kas viņā uzkrāta ģenētiski jeb pārmantotības ceļā, iegūta grūtniecības un dzemdību laikā, kā arī tai, kuru viņš iegūst augot un attīstoties.
Kā personība bērns attīstās, apmierinot savas vajadzības. Vajadzības ir cilvēka apzināta un pārdzīvota nepieciešamība pēc tā, kas uztur viņa dzīvību un veicina viņa personības attīstību. Vajadzību apmierināšana ir bērna attīstības virzītājspēki.
No dzīves pirmā brīža, reizē ar uzturu un elementāro aprūpi bērnam ir vajadzīga saskarsme ar cilvēkiem, īpaši emocionālais kontakts ar māti, vajadzīga informācijas uztvere, iespēja darboties.
Amerikāņu psihologs A. Maslovs (1971) personības vajadzības (tās nav tikai bērna vajadzības) sakārtojis piramīdā, atbilstoši to nozīmīgumam jeb hierarhijai. Maslovs atzīmējis, ka, lai sasniegtu augstākā līmeņa vajadzības, vispirms ir jāapmierina pamatvajadzības. Augstākā līmeņa vajadzību realizēšana ir saistīta ar augstu pašnovērtējumu, pašcieņu un nepieciešamību apliecināties.
Bērna attīstību un viņa garīgo veselību būtiski ietekmē pašnovērtējums un pašcieņa. Katra indivīda pašnovērtējumu bērnībā ietekmē vecāki, respektīvi, audzināšana ģimenē. Jau trešajā dzīves gadā intensīvi veidojas ES tēls.…
Bērna psihiskās attīstības raksturojums. Bērna raksturojums. Atbilstoši ANO Konvencijai par bērna tiesībām, par bērnu uzskatama katra cilvēciska būtne līdz 18 gadu vecumam. Bērns ir personība, kura nepārtraukti turpina attīstīties. Bērns attīstās atbilstoši tai informācijai, kas viņā uzkrāta ģenētiski jeb pārmantotības ceļā, iegūta grūtniecības un dzemdību laikā, kā arī tai, kuru viņš iegūst augot un attīstoties. Kā personība bērns attīstās, apmierinot savas vajadzības. Vajadzības ir cilvēka apzināta un pārdzīvota nepieciešamība pēc tā, kas uztur viņa dzīvību un veicina viņa personības attīstību. Vajadzību apmierināšana ir bērna attīstības virzītājspēki. No dzīves pirmā brīža, reizē ar uzturu un elementāro aprūpi bērnam ir vajadzīga saskarsme ar cilvēkiem, īpaši emocionālais kontakts ar māti, vajadzīga informācijas uztvere, iespēja darboties.
- Bērna intelektuālā attīstība zīdaiņa un mazbērna periodā
- Bērna psiholoģiskā attīstība
- Kognitīvā attīstība
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Bērna domāšanas un uzticēšanās spēju attīstība pirmajā dzīves gadā
Research Papers for university4
-
Jaunākā skolas vecuma bērna psiholoģiskā izpēte
Research Papers for university29
-
Mātes un bērna psiholoģiskā harmonija
Research Papers for university35
-
Bērna intelektuālā attīstība zīdaiņa un mazbērna periodā
Research Papers for university20
-
Bērna runas attīstība
Research Papers for university5