Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
1,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:444243
 
Author:
Evaluation:
Published: 04.01.2005.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 3 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads    2
  Bērna raksturojums.    3
  Maslova vajadzību piramīda    4
  Bērna attīstības nozīme.    5
  Kognitīvā attīstība    6
  Attīstību ietekmējošie faktori.    7
  Psihiskās attīstības raksturojums.    8
  Psihiskās attīstības kritēriji.    8
  Psihiskās attīstības periodizācija.    8
  „Es” veidošanās un attīstība.    10
  Nobeigums    12
  Izmantotā literatūra    13
Extract

Neviens cilvēks šajā pasaulē neierodas jau pieaudzis. Katram no mums ir jāizdzīvo attīstības periods no mazā biklā cilvēciņa uz lielo saprātīgo būtni. Katram cilvēkam šī attīstība notiek atšķirīga, bet noteicošie psihiskās attīstības pamatprincipi visiem ir vienādi.
Šajā darbā tiks aplūkota bērna psihiskā attīstība no dažādiem aspektiem. Darba mērķis ir izzināt un darbā atspoguļot bērna psihisko attīstību.
Darba temats tika izvēlēts, jo katrs cilvēks ir gājis cauri šim laika posmam un man likās interesanti izzināt arī savu psihisko attīstību ar šī darba palīdzību.
Tiek izmantota dažāda veida literatūra, un atlasīti svarīgākie materiāli, uz kuru bāzes veidots šis darbs.
Atbilstoši ANO Konvencijai par bērna tiesībām, par bērnu uzskatama katra cilvēciska būtne līdz 18 gadu vecumam.
Bērns ir personība, kura nepārtraukti turpina attīstīties. Bērns attīstās atbilstoši tai informācijai, kas viņā uzkrāta ģenētiski jeb pārmantotības ceļā, iegūta grūtniecības un dzemdību laikā, kā arī tai, kuru viņš iegūst augot un attīstoties.
Kā personība bērns attīstās, apmierinot savas vajadzības. Vajadzības ir cilvēka apzināta un pārdzīvota nepieciešamība pēc tā, kas uztur viņa dzīvību un veicina viņa personības attīstību. Vajadzību apmierināšana ir bērna attīstības virzītājspēki.
No dzīves pirmā brīža, reizē ar uzturu un elementāro aprūpi bērnam ir vajadzīga saskarsme ar cilvēkiem, īpaši emocionālais kontakts ar māti, vajadzīga informācijas uztvere, iespēja darboties.
Amerikāņu psihologs A. Maslovs (1971) personības vajadzības (tās nav tikai bērna vajadzības) sakārtojis piramīdā, atbilstoši to nozīmīgumam jeb hierarhijai. Maslovs atzīmējis, ka, lai sasniegtu augstākā līmeņa vajadzības, vispirms ir jāapmierina pamatvajadzības. Augstākā līmeņa vajadzību realizēšana ir saistīta ar augstu pašnovērtējumu, pašcieņu un nepieciešamību apliecināties.
Bērna attīstību un viņa garīgo veselību būtiski ietekmē pašnovērtējums un pašcieņa. Katra indivīda pašnovērtējumu bērnībā ietekmē vecāki, respektīvi, audzināšana ģimenē. Jau trešajā dzīves gadā intensīvi veidojas ES tēls.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register