Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
3,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:114162
 
Author:
Evaluation:
Published: 29.04.2010.
Language: Latvian
Level: College/University
Literature: 24 units
References: Used
Extract

1. Bērnu bibliotēka – mūsdienīgs izglītības centrs
Informācijas laikmeta apstākļos krasi izmainījās bibliotēku loma sabiedrībā. Modernās bērnu bibliotēkas uzdevums ir ne tikai uzkrāt, apstrādāt un izplatīt informāciju, bet arī orientēt lietotājus uz informācijpratības attīstību un patstāvīgu jaunu zināšanu apguvi. „Valsts kultūrpolitikas vadlīnijās 2006. – 2015. gadam” rada priekšnoteikumus zināšanas sabiedrības veidošanai: „Latvijas valsts izaugsmes pamats ir zināšanu sabiedrība, kuras attīstība ir balstīta vispārcilvēciskās vērtībās, humānismā un kultūrā un kuru veido personības ar kritisku domāšanu, attīstītu vērtību apziņu un izkoptu gaumi, spējīgas orientēties un veidot patstāvīgu viedokli milzīgajā informācijas plūsmā” (11, 53.lpp.). Latvijas bibliotēkām jābūt aktīvām zināšanu radītājām un izplatītājām. Tās uzdevums ir atbalstīt sabiedrības izglītošanos visa mūža garumā. Balstoties uz Izglītības likuma 3. pantu, katram Latvijas Republikas iedzīvotājam un viņa bērniem ir vienlīdzīgas tiesības iegūt izglītību neatkarīgi no mantiskā un sociālā stāvokļa, rases, tautības, dzimuma, reliģiskās un politiskās pārliecības, veselības stāvokļa, nodarbošanās un dzīvesvietas (5). Atbilstoši izglītojamā vecumam un vajadzībām bibliotēkai jānodrošina iespēja iegūt zināšanas informācijpratībā un pielietot tās praksē, tādējādi sekmējot zinošas un prasmīgas personības veidošanos.
Analizējot Nacionālajā attīstības plānā sniegto informāciju, var secināt, ka Latvijas valsts izaugsmes resurss ir iedzīvotāju zināšanas un gudrība. Zināšanas virza katra indivīda dzīves kvalitātes paaugstināšanu, jauna sabiedrības modeļa veidošanu un tehnoloģiju attīstību. Zināšanu pārvaldība kļūst par sociālās dzīves un ekonomikas pamatu, aptverot visu valsti un sabiedrību. Dokumentā uzsvērts, ka jāattīsta Latvijas iedzīvotāju zināšanu potenciāls, jo viena no informācijas sabiedrības prioritātēm ir izglītots un radošs cilvēks (8). Šo uzdevumu ir spējīgas pildīt arī bērnu bibliotēkas, piedāvājot informācijpratības apmācības kursus. Lai panāktu zināšanu plašu izmantošanu jebkurā cilvēka darbības jomā, mācību procesam jābūt orientētam uz bērnu spējām patstāvīgi apgūt zināšanas un tās pielietot. Bērnu bibliotēka ir institūcija, kas spēj koordinēt un mērķtiecīgi virzīt zināšanu radīšanu, uzkrāšanu, izplatīšanu un lietošanu. Sadarbojoties ar citām izglītības iestādēm, bērnu bibliotēkas spēs attīstīt radošas un informācijpratīgas personības un nodrošinās cilvēku zināšanu un prasmju attīstīšanu.

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register