Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
4,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:101388
 
Evaluation:
Published: 27.02.2003.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 29 units
References: Not used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
  Ievads   
1.  Vecāko bērnu dārzu grupu bērnu attīstības īpatnības dažādu autoru skatījumā   
1.1.  Bērnu psihiskās un fiziskās īpatnības   
1.2.  Bērnu sociālā pieredze   
2.  Televīzijas kā nozīmīga socializētāja ietekme uz bērna attīstību un savstarpējo attiecību veidošanu bērnu dārza grupās   
3.  Televīzijas ietekme bērnu radošajā darbībā   
3.1.  Radošā darbība   
3.2.  Lomu rotaļas   
  Secinājumi   
Extract

Jau vairākos savos iepriekšējos nelielajos pētījumos esmu skārusi tēmas par dažādu ārējo faktoru ietekmi uz bērnu kā psiholoģiski sociālu, individuālu būtni. Šī tēma ir ļoti daudzšķautnaina, tā vienlaikus aptver gan pedagoģisku, gan psiholoģisku, gan arī socioloģisku pētījumu. Šajā kursa darbā es mēģināšu izcelt vienu no mūsdienu galvenajiem socializētājiem – televīzijas – ietekmi uz 5-7 gadus vecu bērnu attīstību un viņu savstarpējo attiecību veidošanos.
Jebkura personība attīstās grupā, mijiedarbībā ar dažādām mikrovidēm – sākotnēji tā ir ģimene, bērnu dārza grupa, draugi. Bērns jau no mazotnes, kā to uzsver D.Lieģeniece, ir jāuztver no dažādiem aspektiem:
1.bērns kā dabas daļa ar savām rakstura un uztveres īpatnībām;
2.bērns kā sabiedrības daļa;
3.bērns kā pašvērtība, kurš mijiedarbībā ar dažādām mikrovidēm ārējās vērtības interiorizē par iekšējām.
Izvēloties metodes darbā ar grupu, pedagogam ir noteikti jāņem vērā katra bērna individualitāte (psihes īpatnības), kā arī viņa socioloģiskā pieredze (parasti - ģimenes struktūra, piederība pie kāda sociālā slāņa u.tml.).
Pēdējā laikā kā viens no nozīmīgiem socializētājiem tiek izcelta televīzija. Par to kā par nopietnu draudu sociālas un apkārtējai sabiedrībai pozitīvi nosakņotas personības veidošanās procesam pirmie sāka runāt amerikāņu pētnieki jau septiņdesmitajos gados. Latvijā par televīzijas negatīvo ietekmi uz bērnu psihi kā nopietnu problēmu pedagogi, psihologi un sociologi sākuši runāt tikai pēdējos gados. Protams televīzija nebūt nav vienīgais bērna socializētājs.
Bērna darbība vienlaicīgi ir arī bērna socializācijas process, kurā notiek viņa tikumiskās pozīcijas veidošana. Jau 4-5 gadu vecumā, kā uzsver D.Lieģeniece, bērnam veidojas “noteikts dzīves stila “pirmtēls” jeb “ideāltēls”, kas ietekmē viņa darbības mērķu izvēli un turpmākās vērtīborientācijas veidošanos” [15;6]
Bērna socializācija notiek tajās mikrovidēs, kurās viņš dzīvo.
Uz bērnu 4-7 gadu vecumā parasti visspēcīgāk iedarbojas 2 vides – ģimene un bērnu dārza grupa. Pēdējā gadu desmitā arvien vairāk bērna attīstību sāk ietekmēt masu mediji, galvenokārt televīzija. Tikai pozitīvas, savstarpēji izpalīdzīgas attiecības vienaudžu vidū var sekmēt bērna attīstību, labvēlīga sabiedrībai un kultūrai.…

Author's comment
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register