Add Papers Marked0
Paper checked off!

Marked works

Viewed0

Viewed works

Shopping Cart0
Paper added to shopping cart!

Shopping Cart

Register Now

internet library
Atlants.lv library
FAQ
0,99 € Add to cart
Add to Wish List
Want cheaper?
ID number:313251
 
Author:
Evaluation:
Published: 20.06.2013.
Language: Latvian
Level: Secondary school
Literature: 3 units
References: Used
Table of contents
Nr. Chapter  Page.
1.  Bērnu un jauniešu problēmu risinājums Māra Runguļa stāstā Stulbcepure    3
2.  Stāsta Stulbcepure tēlu iedalījums pēc temperamenta    4
2.1.  Melanholiskais temperamenta tips – Rita    4
2.2.  Holeriskais temperamenta tips – Roberts    5
2.3.  Sangviniskais temperamenta tipa – Kārlis    6
3.  Problēmu risinājums stāstā, pamatojoties uz dažām saskarsmes psiholoģijas atziņām    6
Extract

3. Problēmu risinājums stāstā, pamatojoties uz dažām saskarsmes psiholoģijas atziņām
Kā jau atziņas par cilvēku atbilstību kādam temperamenta tipam vēsta par cilvēku būtiskākajām tendencēm attiecībās ar cilvēkiem, arī saskarsmes psiholoģija vēsta par dažiem saskarsmes principiem, ko svarīgi ir izzināt, dzīvojot sabiedrībā. Stāstā Stulbcepure ir aprakstītas tipiskas jauniešu saskarsmes problēmas – atstumšana, grupēšanās pēc sociālā stāvokļa, neiecietība un ņirgāšanās. Lai pēc iespējas precīzāk diskutētu par darbā aktualizētajām problēmām, nepieciešams piedāvāt skolēniem vispārējas zināšanas, atbildot uz jautājumu, kāpēc Ritai vajadzēja pazust un ļaut ņirgāties par sevi? Kāpēc Roberts ir tik neiecietīgs? Kāpēc Kristīne saņēma tik lielu uzmanību no pārējiem jauniešiem?
Viesturs Reņģe lekciju kursu apkopojumā Psiholoģija Savstarpējo attiecību psiholoģija ir uzsvēris jautājumu par cilvēku savstarpējo attiecību veidošanās principiem un dažādām ietekmēm uz to. Vistiešākajā veidā savstarpējās attiecības tiek veidotas, pamatojoties uz dzīves pozīcijām, kādas cilvēks pats sev izveido. Apspriežot jautājumu par Ritas atstumtību no pārējiem, jāuzsver Viestura Reņģes atzinums, ka cilvēks sevi vērtē zemāk nekā citus cilvēkus, viņš patstāvīgi raugās uz citiem no lejas uz augšu. 1 (Reņģe V., 94.lpp.) Acīm redzami šādu dzīves pozīciju ir ieņēmusi Rita, par ko liecina jau pašā stāsta sakumā aprakstītā situācija par Ritas nevelēšanos doties slēpot, jo jūtas neiederīga starp pārējiem jauniešiem. Tādēļ pārējie jaunieši, izjūtot savu pārākumu pār Ritas psiholoģisko novājinatību (zemā pašpārliecība), nemitīgi apsmēja Ritu, kas vēl vairāk pastiprināja pašas meitenes ieņemto pozīciju – esmu vājāka, esmu neveiksmīgāka un nabagāka.
Turpinot izvērst vienu no savstarpējo attiecību veidošanas pamatprincipiem – dzīves pozīciju izveidošana pašā cilvēkā, kas ir atkarīga no personībai piemītošā temperamnta tipa un tam raksturīgajām iezīmēm –, saprotama kļūst arī pārējo jauniešu rīcība stāstā. …

Author's comment
Work pack:
GREAT DEAL buying in a pack your savings −0,98 €
Work pack Nr. 1333037
Load more similar papers

Atlants

Choose Authorization Method

Email & Password

Email & Password

Wrong e-mail adress or password!
Log In

Forgot your password?

Draugiem.pase
Facebook

Not registered yet?

Register and redeem free papers!

To receive free papers from Atlants.com it is necessary to register. It's quick and will only take a few seconds.

If you have already registered, simply to access the free content.

Cancel Register