-
Bezpilota lidaparāta propellera lietderības koeficientu noteikšana
Evaluated!
Nr. | Chapter | Page. |
Anotācija | 2 | |
Abstract | 3 | |
Ievads | 5 | |
1. | Enerģijas ekonomēšanas svarīgums | 7 |
2. | Bezpilota lidaparāts | 8 |
2.1. | UAV apraksts | 8 |
2.2. | GPS sistēmas un autopilota apraksts | 8 |
2.3. | Lidaparāta konstrukcija | 10 |
3. | Aerodinamika un propellers | 12 |
3.1. | propellera raksturlielumi | 12 |
3.2. | Bernulli vienādojums | 13 |
3.3. | Propellera lietderības koeficients | 13 |
4. | Pētnieciskā daļa | 15 |
4.1. | Minimālais un maksimālais ātrums | 15 |
4.1.1. | Vispārīgs apraksts | 15 |
4.1.2. | Minimālā un maksimālā ātruma aprēķins | 15 |
4.2. | Saskaņošanas koeficients | 17 |
4.3. | Pētījuma apraksts | 17 |
4.4. | Kļūdas aprēķins | 18 |
5. | Rezultāti | 19 |
5.1. | Rezultātu analīze | 21 |
Secinājumi | 23 | |
Saīsinājumu un speciālo terminu skaidrojumi | 24 | |
Izmantotie informācijas avoti | 25 | |
Pielikumi | 26 |
Mūsdienās, moderno tehnoloģiju laikmetā, aviācijai ir nozīmīga loma gan zinātnes attīstībā, gan sabiedrības dzīvē, un šī aviācijas ietekme nemitīgi pieaug. Cilvēki cenšas pārvietošanos padarīt ātrāku un mobilāku, un tā kā aviācija ir visjaunākais un visprogresīvākais transporta vieds, tās attīstības temps ir daudz lielāks nekā citiem transporta veidiem. Visās aviācijas apakšnozarēs tiek veikti pētījumi, lai padarītu lidošanu drošāku, ekonomiskāku un lētāku, kā arī lai atklātu jaunus lidaparātu pielietojuma veidus.
Viena no progresīvākajām aviācijas apakšnozarēm ir bezpilota lidaparāti, turpmāk -UAV (Unmanned Aircraft Vehicle). Šāda veida lidaparātu aizsākumi ir meklējam 1916. gadā. Pirmie lidaparāti tika veidoti kā lidojošas bezpilota bumbas. Turpmāko gadu laikā tika uzbūvēti vairāki UAV lidaparāti armijas vajadzībām, bet tie nebija ļoti efektīvi gan lielo izmaksu, gan neprecīzās vadības dēļ ( pirmie bezpilota lidaparāti bija radio vadāmi). Visstraujākā bezpilota lidaparātu attīstība sākās pēc 1978. gada, kad tika palaists pirmais GPS (Global Positioning System) satelīts- Block-I. Protams, pirmie UAV lidaparāti tika konstruēti militārajai izlūkošanai un citām armijas vajadzībām, un arī mūsdienās tas ir galvenais bezpilota lidaparātu mērķis, bet paralēli tam notiek pētījumi, lai UAV lidaparātus pielāgotu civilām vajadzībām, piemēram, UAV lieto zinātnieki, lai iegūtu metroloģiskos datus, piekļūtu vietām, kur cilvēkiem lidot ir bīstami, kartogrāfijai, dažādi glābšanas un drošības dienesti, lai varētu novērot to, kas notiek uz zemes, vai piedalīties glābšanas operācijās, neriskējot zaudēt lidaparāta apkalpi.(3;4)…
Mūsdienās, moderno tehnoloģiju laikmetā, aviācijai ir nozīmīga loma gan zinātnes attīstībā, gan sabiedrības dzīvē, un šī aviācijas ietekme nemitīgi pieaug.Viena no visstraujāk augošajām aviācijas nozrēm ir bezpilota lidaparāti. Šajā darbā tika analizēts UAV (bezpilota lidaparāts). Darba teorētiskajā daļā tika apskatīta UAV konstrukcija, materiāli, kas izmantoti būvējot lidaparātu, kā arī galvenie lidaparāta lidošanas principi. Praktiskajā darba daļā tika teorētiski noteikts bropellera lietderības koeficients un izdarīti secinājumi par iegūtajiem rezultātiem.
- Bezpilota lidaparāta propellera lietderības koeficientu noteikšana
- Optika
- Slīpas plaknes lietderības koeficients
-
You can quickly add any paper to your favourite. Cool!Slīpas plaknes lietderības koeficients
Research Papers for secondary school1
-
Optika
Research Papers for secondary school5
-
Elektroapgādes sistēmu montāža un ekspluatēšana
Research Papers for secondary school20
-
Siltuma caurlaidības koeficienta noteikšanas metodes, to salīdzināšana
Research Papers for secondary school23
-
B-2 Spirit bumbvedējs
Research Papers for secondary school6