SECINĀJUMI
1. Binārās opozīcijas ir ļoti izteikts un bieži sastopams mākslinieciskais paņēmiens, pie tam tas daudzveidīgi atklājas gan portretos, gan vērtību sistēmā un līdz ar to arī raksturā.
2. Blaumaņa darbos spilgtākais piemērs ir lugas “Indrāni” tēls Edžiņš, kura kā bērna dvēsele jau ir netīra no ļaunuma, slinkuma pretstatā savam strādīgajam tēvam un gaišajai un godīgajai Zelmiņai; šo ļaunumu veido sliktais vecāku paraugs viņa ģimenē, audzināšana.
3. Arī jaunais Indrāns ir pretstats savam tēvam- vecajam Indrānam. Jo, lai gan jaunais Indrāns ir čakls un apzinīgs, viņa uzskati par laimi un izdevušos dzīvi ir pilnīgi citādāki kā vecajam Indrānam. Jauno Indrānu interesē mantiskās vērtības, veco- morālās un garīgās.
4. Katra varoņa rakstura iezīmes spilgti ietekmē apkārtējie cilvēki- tas labi saskatāms starp jaunajiem Indrāniem, jo Ieva, Edvarta sieva, viņa mantrausību tikai izcēla un paspilgtināja. Ievas uzskati bija līdzīgi kā jaunajam Indrānam, bet Indrānu mates uzskati kā vecajm Indrānam, tāpēc binārās opozīcijas rodas arī starp Indrānu māti un Ievu.
5. Lugā ‘’Pazudušais dēls’’ spilgts varonis ir Krustiņš, kurš, līdzīgi kā Edžiņš, ir izveidojies kā netīrais tēls lielākoties vecāku nepareizās audzināšanas dēļ. Tādēļ viņš tiek salīdzināts ar labo kalpu puisi Miku, radot spilgtus kontrastus rakstura atšķirībās.
…